Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura ved salg på loppemarked??

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Taastrup
Tilmeldt 5. Nov 05
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 
Jeg er momsregistreret, og  bestiller snart en del varer der skal med på et stort kræmmer og lopemarked til videresalg. Her har jeg jo ikke kasseaapparat eller andet med.
 
Spørgsmålet er jo så - skal hver kunde have en håndskrevet faktura med hjem, eller kan jeg bare efter de 2 dage gøre op hvad der er solgt for, og så naturligvis opgive dette til SKAT ?? Altså moms ind - moms ud..
 
Stones
 
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/24/2006 10:12:34 PM Forfatter:Stones

Hej

Jeg er momsregistreret, og  bestiller snart en del varer der skal med på et stort kræmmer og lopemarked til videresalg. Her har jeg jo ikke kasseaapparat eller andet med.
Spørgsmålet er jo så - skal hver kunde have en håndskrevet faktura med hjem, eller kan jeg bare efter de 2 dage gøre op hvad der er solgt for, og så naturligvis opgive dette til SKAT ?? Altså moms ind - moms ud..
Stones

 
Der er så forskel på loppe og kræmmermarkeder. På loppemarked, er nemlig kun for private, og kræmmermarkeder er for boder som er momsreg.
 
Hvis det er et kræmmermarked, så gå ned i en boghandel og køb en "dagsdato" blok. Den er helt gangbar som kvittering og faktura.
 
 
Tilmeldt 18. Dec 05
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Hej jeg har kørt på markeder  / loppemarkeder i mange år, der i øvrigt ingen forskel om det er det en eller det andet. jeg har i alle de år ikke brugt nogle kvittering jeg har det altid med men det er kun hvis kunden beder om en kvittering at de skal have en eller hvis varen koster over 500 kr.

Der bliver hver dag skrevet op hvad jeg har omsat for så hvis told og skat kommer de kan se hvad omsætningen er og sammenligne med kassen.

Husk også at have kopi af faktura med det spørger de også om alt efter hvilke vare du sælger.

 

De senere år har vi tit besøg af told og skat der er nogle der meget gerne ser at du har en kasse vis du har strøm.

 

Yderlige oplysninger kan du finde i kræmmerforeningen 1981 www.kr1981.dk  er du medlem af foreningen har du en ansvarsforsikring det er en god ide da den dækker mange ting ude på markederne

hel og lykke på markederne husk der meget stor kunkurrence der ude

 

Den kendte orange grønsagshøvl hurtig nem at skære skiver, tern og stave se www.boerner-import.dk

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)