Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med undervisningsportalen Skillshare.com og Facebook annoncering

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra International
Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg oprettede for en måned siden et kursus på Skillshare.com og tænkte jeg ville dele hvordan det har hjulpet med at tjene en ekstra små tusind kroner passivt om måneden.

Skillshare.com er en portal hvor du kan deltage i og oprette kurser i et væld af forskellige nicher. De fleste af dem er dog koncentreret omkring kreativitet, så dvs. mange Illustrator, Photoshop og videoredigeringskurser. Mange mere eller mindre kendte online entreprenører tilbyder kurser derinde, b.la Gary Vaynerchuck og Seth Godin.

Hver "ticket", dvs permanent adgang til kursus, koster 10-25$.

Jeg valgte at oprette et kursus om hvordan man kunne tjene et par ekstra tusind kroner om måneden på at hyre freelancere til at skrive ebøger, på emner man selv er kommet frem gennem nøgleords- og trendresearch. Du kan tjekke det ud her hvis du har lyst. Jeg fortalte lidt om mine erfaringer om det i denne tråd tidligere.

Jeg har efter en måned lavet 173$ i dollar i salg, og der har været en stærk kurve her den sidste uge sammenlignet med de første tre, så jeg håber den varer ved. Og dette er endda med et 50-75% discount på stort set alle solgte tickets. Jeg vidste at jeg nok ville sælge de fleste af mine tickets gennem discount kuponer, så jeg valgte at price mit kursus til max prisen på 25$, hvilket er fair i forhold til hvor forholdsvis kort tid det tog mig at stykke kurset sammen, men ret latterligt i forhold til at du kan lave et produkt der tjener pengene hjem inden for et par dage ved hjælp af trinene.

Dette er endda på trods af en forholdsvis passiv marketingsstrategi; jeg delte linket til mine små 2k Twitter followers og 700-800 Facebook venner. Derudover valgte jeg også at jeg ville bruge kurset til et køretøj for at lære om Facebook annoncering, så jeg købte 100$ i kuponer på Fiverr.com for 10$ og satte nogle annoncer op der sigtede efter befolkningsgrupper jeg mente ville have en interesse i kurset - primært online marketingsgrupper.

Jeg har ikke helt besluttet om hvorvidt jeg vil blive ved med at annoncere på Facebook når jeg løber tør for kredit, da min profit på hver produkt solgt gennem FB giver 12,50$ og hvert klik koster .80. Det er lidt svært at vurdere da jeg mistænker brugerne for at smide kurset på deres wishlist på portalen, for så måske at tage det senere hen. I så fald kan det sagtens betale sig. Hvis mit produkt var dyrere ville det dog være en ekstrem lukrativ reklamemetode.

Til slut vil jeg opfordre alle til at gøre det samme; alle er gode til ét eller andet som folk er villige til at betale for. Lav et produkt ud af hvad du ved. Om det så er på Skillshare eller på dit eget site; det du lærer ved at smide din viden derud, er langt mere værdifuld end de penge du ovenikøbet potentielt kan tjene.

Hvis I har nogen spørgsmål whatsoever så bare skyd løs:)

Mvh. Nicklas Kingo 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)