Jeg skal snart indberette moms for den seneste periode. Det er første gang, så er lidt i tvivl om hvordan jeg præcis skal gøre. Håber at få lidt hjælp her. Jeg har solgt nogle armbånd på min hjemmeside. Jeg har alt i alt omsat for 921 kr. Jeg er nu i tvivl om hvor meget jeg skal betale i moms. Hvad er det jeg skal angive i købsmoms? - er det købsprisen på de armbånd jeg har får solgt, som jeg har omsat for 921 kr. for eller hvordan og hvorledes? |
Du har to slags moms (hvis du ikke har importeret for så kan du ha flere slags) - De to slags hvis vi holder os til dem er:
SALGSMOMS og det er den moms som fremgår af dine fakturaer til dine kunder - den moms skal fremgå af dine bilag - og
KØBSMOMS som vil være den moms der fremgår af dine køb (faktura fra dem du har købt af)
I begge tilfælde inden for den momsperiode du nu skal angive for - fra første til sidste dag - uanset om faktura er betalt eller ikke
Du skal jo føre regnskab og af det skal momsen også meget gerne fremgå - men som skrevet - din moms skal fremgå af de enkelt billag - kassebilag eller faktura.
Du bør nok læse lidt om helt basalt moms og skat, men om det rækker helt er jeg i tvivl om: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html
vh John H