Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal betale moms .. hjælp..

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Oct 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal snart indberette moms for den seneste periode. Det er første gang, så er lidt i tvivl om hvordan jeg præcis skal gøre. Håber at få lidt hjælp her.

Jeg har solgt nogle armbånd på min hjemmeside. Jeg har alt i alt omsat for 921 kr. 

Jeg er nu i tvivl om hvor meget jeg skal betale i moms.

Hvad er det jeg skal angive i købsmoms? - er det købsprisen på de armbånd jeg har får solgt, som jeg har omsat for 921 kr. for eller hvordan og hvorledes?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har to slags moms (hvis du ikke har importeret for så kan du ha flere slags) - De to slags hvis vi holder os til dem er:

SALGSMOMS og det er den moms som fremgår af dine fakturaer til dine kunder - den moms skal fremgå af dine bilag - og

KØBSMOMS som vil være den moms der fremgår af dine køb (faktura fra dem du har købt af)

I begge tilfælde inden for den momsperiode du nu skal angive for - fra første til sidste dag - uanset om faktura er betalt eller ikke

Du skal jo føre regnskab og af det skal momsen også meget gerne fremgå - men som skrevet - din moms skal fremgå af de enkelt billag - kassebilag eller faktura.

Du bør nok læse lidt om helt basalt moms og skat, men om det rækker helt er jeg i tvivl om: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)