Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B skat indbetalingskort ved ændret forskudopgørelse?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

NIFTY BY NEHL:
algte så, at få min B-skat kørt via min trækprocent i stedet for. Så slipper man da for så meget bøvl ;)
 det er ikke et valg - Hvis man har a-indkomst så bliver B skatten altid betalt først ved nedsættelse af fradrag så den betales af det faste arbejde, og først når fradrag kommer ned på 0 - udløses der B skatte opkrævninger

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Feb 13
Indlæg ialt: 116
Fra  DuftVerket.dk Skrevet kl. 23:38

Jamen det har jeg gjort... Hvorfor kan jeg vælge det inde i systemet så? Mærkelige mærkelige systemer...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:41

du skal ikke kunne vælge noget som helst andet end at din b-skat trækkes via din normale arbejdsgiver - som jeg også forstår at din bliver - det er automatik - først nedsættes fradrag til 0 (eller i alle fald noget mindre end oprindelilgt, for at sikre skatten betales via arbejdsgiveren, også fra det selvstændige) og først når fradrag kommer under 0 opstår b skatte opkrævninger - så det er helt som det skal være som du beskriver det, men det skal ikke være noget du kan vælge

Man kan ikke fravælge, at skatten trækkes fra ens normale indkomst hvis der er plads i fradraget til det så vidt jeg ved - men om man kan øge sin trækprocent vil jeg ikke udelukke - I alle fald duer alt dette jo kun når man har alm a-indkomst at bruge til skatten

vh

Tilmeldt 26. Feb 13
Indlæg ialt: 116
Fra  DuftVerket.dk Skrevet kl. 08:34

Cookie - John Hannover:

du skal ikke kunne vælge noget som helst andet end at din b-skat trækkes via din normale arbejdsgiver - som jeg også forstår at din bliver - det er automatik - først nedsættes fradrag til 0 (eller i alle fald noget mindre end oprindelilgt, for at sikre skatten betales via arbejdsgiveren, også fra det selvstændige) og først når fradrag kommer under 0 opstår b skatte opkrævninger - så det er helt som det skal være som du beskriver det, men det skal ikke være noget du kan vælge

Man kan ikke fravælge, at skatten trækkes fra ens normale indkomst hvis der er plads i fradraget til det så vidt jeg ved - men om man kan øge sin trækprocent vil jeg ikke udelukke - I alle fald duer alt dette jo kun når man har alm a-indkomst at bruge til skatten

vh

Jamen det giver også god mening, det du skriver dér :)

Men faktum er stadig, at jeg i første omgang fik tilsendt de 10 girokort - gik ind og ændrede min forskudsopgørelse - ville bestille nye korrigerede girokort men valgte så dér (hvor jeg altså havde tre valgmuligheder) at få B-skatten kørt igennem min trækprocent.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:12

fint - så må det jo være muligt at vælge ikke blot at få nedsat fradrag til 0 (for det må givet være det første der sker) men så også at betale videre via forhøjet træk - det giver jo god nok mening, så længe skatten bare bliver betalt, og det gør den jo

God nok metode tak¨

vh

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)