Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af virksomhed til tidligere indgået pris

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Nov 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har stiftet et selskab, som jeg driver sammen med et familiemedlem. Det er mig som står som 100 % ejer. Er det muligt, at aftale en pris for anparterne pr. d.d. men at handlen først sker om 1 år? altså lave en kontrakt på at han har ret til 50 % af selskabet til XX kr. d.d. og der så går 1 år inden vi laver selve handlen?  

Tilmeldt 3. Jan 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:58

Jeg har været i en virksomhed, hvor der blev lavet den type aftale. Det fungerede på den måde du ønsker. Man aftalte en kurs og et tidspunkt, hvor handlen skulle eksekveres. 

Man kan også bygge målsætninger og andet ind, som evt. kan påvirke prissætningen. 

Ulempen er, at virksomheden enten kan klare sig væsentligt dårligere eller væsentligt bedre end forventet. Derfor er der en risiko for begge parter involveret.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:59

Det kaldes en option, og mange vælger den mulighed af forskellige årsager, men ofte benyttet.

mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:15

Der bør skelnes mellem om det er en bindende aftale eller en option (ret til at købe men ikke pligt).

Førstnævnte vil udløse beskatning nu mens optionen udløser beskatning på udnyttelsestidspunktet.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)