Blot et forslag:
Drop Norton (og Macafee, og hvad de allesammen hedder), og installer istedet den "gratis" Microsoft-software "Microsoft Security Essentials" - http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=5201
At den er gratis betyder ikke at den er dårlig. Jeg må faktisk indrømme, at det er den bedste sikkerhedsløsning jeg nogensinde har haft - og ingen vira er nogensinde sluppet fri på nogen af mine maskiner (samt kunders mv.).
Microsoft-koncernen havde i mange år forbud mod at måtte leve antivirus-software til deres egne systemer, men dette forbud blev ophævet for et par år siden - og da kunne de lægge softwaren frit tilgængeligt (på nyere maskiner, er softwaren installeret fra start). Ellers kan det downloades fra ovenstående link.
Er det samtidig en lidt ældre maskine du har, så vil du opleve, at din maskine bliver "lynhurtig" - da Norton er vanvittigt resourcekrævende, og sløver hele maskinen.
Godtnok får man så ikke en mængde backup-plads på en vilkårlig disk - men det er vel heller ikke alfa og omega? Alle har vel en USB-nøgle - og sparer du så en plovmand eller 2 om året - så kan du købe dig en ekstern harddisk istedet - og stadig have sparet penge....
Norton og Macafee har fået alvorlige problemer i disse år og pga. denne Microsoft-software - men spørgsmålet er, om ikke Norton og Macafee prøvede at tørre forbrugerne alt for meget tidligere...