Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Usynlig adWords kampagne

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået blod på tanden med at optimere mine adwords kampagner, og har tilføjet en del nye med hhv. 2,3 og 4 ord for at få billiger etrafik etc.

Efter at have dem kørende i et par dage undrer det mig at mine annoncer der indeholder søgeorder "tojiro" overhovedet ikke vises. Nu kunne man godt tro at min max CPC er for lav eller lignende men:

1) Alt ser fint ud inde i adWords, ikke noget med "søgeordet er inaktivt, sæt CPS op" eller lignende.

2) Der vises næsten altid kun 1 eller 2 annoncer (gastroshop.dk næsten altid) for dette søgeord, selvom der er rigtigt mange butikker der sælger disse knive. Det er nærmest uhørt at der ikke skulle være flere der ønsker adwords annoncer på ordet.

3) Det daglige budget er rigeligt højt

4) Diagnosticerings værktøjet siger blot: Ingen annonce vises for søgeordet 'tojiro'

Hvad kan årsagen være?

Jeg giver en fadøl til den der kan få en annonce på alene ved teksten "tojiro" i Danmark, og samtidig kan forklare mig hvordan jeg kan gøre det samme.

Mvh Jesper

Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 13:20
Hej Jesper,

Kan ikke helt sige hvad der er galt, men det er et eller andet med dine kampagneindstillinger, for jeg prøvede lige at tilføje tojiro til min søgeordsliste, og det virker nu fint... Så det kan altså lade sig gøre...

Mvh.
Mathias

Arbejder med online salg og design.

Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Skrevet kl. 13:22
Og bare lige for at bevare chancen for en fadøl:

- er dit geografiske område sat rigtigt? (Hele Danmark?)
- Hvad er dine sprogindstillinger sat til? (Dansk/engelsk?)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:35

Hej Jesper.

Jeg har nu også leget lidt med det.

Jeg er ret overbevist om, at den væsentligste grund til, at du ikke dukker op er, at stort set ingen søger på tojiro.

Derfor er energien du lægger ind i dette for øjeblikket efter min overbevisning en forkert anvendelse af ressourcerne.

Nu får du selvfølgelig en masse til at søge, og så dukker du muligvis op, men på længere sigt er det nok ikke måden at bruge ressourcerne på.

Der skal jo være et behov (søgninger på søgeordet) og i de organiske søgeresultater ser det jo fint ud.

Den anden grund jeg kan se er, at Google opfatter det som et våben når Googlebot kommer forbi dit website.

Og uanset, at vi ved bedre, så skal Google måske have et vink med en vognstang her.

Håber, at du kan bruge det til noget Wink

Venlig hilsen, Christian

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 14:11

Mathias Dannevang:
Og bare lige for at bevare chancen for en fadøl:

- er dit geografiske område sat rigtigt? (Hele Danmark?)
- Hvad er dine sprogindstillinger sat til? (Dansk/engelsk?)

1) Hele Danmark

2) Det var sat til "Alle Sprog". Jeg har nu ændret til Dansk + Engelsk  men indtil nu er der ikke dukket noget op.

Mvh Jesper

Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Skrevet kl. 14:19
Jesper Jørgensen:

2) Det var sat til "Alle Sprog". Jeg har nu ændret til Dansk + Engelsk  men indtil nu er der ikke dukket noget op.

Mvh Jesper

Det var nu ikke hvad jeg mente. "Alle sprog" er fint, ville bare sikre mig den ikke var sat til kun det ene eller det andet...
Virker godt nok underligt du ikke kan få den med, hvis du byder højt nok...

Tror desværre du skal have fat i en der er bedre til adwords end mig for at løse den, for jeg kan ikke lige se nogle gode grunde til hvorfor netop din kampagne ikke skulle kunne vise den, når nu min uden problemer kunne...

Mvh.
Mathias

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 14:34

Jeg har ca 70 besøgende om måneden gennem de organiske SERP's, så nogle er der der søger på det. Så jeg giver ikke op... Jeg vil også forstå hvad det er der foregår...

Takket være jer begge to er det nu lykkedes at få annoncer frem, bla denne (skal nok pille den af hurtigt):

Tojiro Solsejl
køb den
helst i dag
www.sommerhave.dk

Herefter pillede jeg ordet "knive" af mine annoncer, og nu begyndte mine egne annoncer også at blive vist. Så kredits til Mathias for at checke at det kunne lade sig gøre med "tojiro", og til Christian for at pege på at det kunne være "våben" der var problemet. I kan få en stor fadøl hver. Hvordan foretrækker i den :-) (udover kold forstås)

Mvh Jesper

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 14:46

Hej Jesper.

Vi bor jo kun 20 km fra hinanden, så en kold fredagsbajer ville jo ikke være dårligt Stick out tongue

Jeg er til det traditionelle - Grøn Tuborg er fint Wink

Mathias kan også komme forbi - så kan han lige komme med nogle sejl-løsninger...

Mvh, Christian

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 14:58

Ja jesper - der er skam søgninger på "tojiro" men den er minimal, så som christian siger, er det spild af ressourcer.

Og hvorfor overhovedet betale for besøgende når du ligger nr 1 i søgeresultaterne?

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 20:43

Hej Nick

Der er andre afarter som fx "tojiro damaskus" hvor jeg slet ikke kan finde min hjemmeside, og mange af disse vil jeg derfor gerne have adwords på. Derudover har undersøgelser vist at der er en del mennesker der foretrækker at klikke på adwords annoncer isetdet for organiske resultater. Og så er Tojiro knive stort set det eneste jeg sælger fra hjemmesiden, og så er det væsentligt nok at prøve at øge trafikken.

Sidst men ikke mindst, VIL jeg bare forstå hvordan man optimerer adwords, og kunne derfor ikke affindemig med at min annonce ikke ville dukke op.

Ved ikke om det giver mening...

/Jesper

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)