Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette firma FØR jeg spørger til domænenavn eller EFTER?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ønsker at få "firmanavn.dk" - men dette er i brug.

Jeg har en webshop, som er klar til oploadning, samt søgning af CVR-nr. ligeså snart jeg ved dette..

Hvordan er jeg bedst stillet - eller i det hele taget stillet, hvis jeg ønsker det domæne-navn?
Kan jeg oprette CVR-nr. først, også søge ejer om overdragelse eller omvendt - at spørger ejer først om et overdragelse/salg?

Tilmeldt 24. Dec 13
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 23:58

Hvad hvis du får et Cvr nummer og du så prøver købe det domæne og ejeren vil ikke sælge den ?
Hvad gøre du så ?

Tilmeldt 10. Oct 13
Skrevet kl. 00:26

Så har jeg kun den mulighed at kalde den www.firmanavn-shop.dk eller i den dur..
Derfor jeg spørger hvordan jeg er stillet..

Tilmeldt 24. Dec 13
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 00:31

Jeg tror ikke du må have et domænenavn som ligge tæt på en anden.

Men håber nogen kan besvar dit spørgsmål med sikkerhed

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 00:48

Lad være med at spekulere så meget over om firmanavn og domænenavn er det samme.

Det er ikke det vigtigste.

Det vigtigste er at du har et domænenavn folk kan huske og som ikke er for langt.

Hvis nu der er en der kalder sig for supper.dk og en anden der kalder sig shop-supper.dk og en der kalder sig suppeshop.dk osv. Så kan kunderne ikke finde rundt i dem alligevel og så søger de på Google i stedet for og der finder de så dig og dine konkurrenter. Det ef her du kan gøre dig synlig, ved at optimere din side efter det kunderne skriver, for at finde det produkt du sælger.

På den måde er det fuldstændig ligegyldigt om dit domæne og dit firma hedder det samme.

Lad være med at starte med at prøve at tage domæner fra andre. Det gør dig upopulær i branchen og blandt dine konkurrenter.

Vær den store og overhal de andre indenom med bedre seo og kald din shop noget sjovt der er let at huske.

I betingelserne står der så dit firmanavn i fuld længde :-)

Venlig hilsen Jens Andersen

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:14

Jamen enig Jens Andersen StarStarStarStarStar - drop vandvittigt fokus på ET bestemt domæne navn - det skal være pokkers godt for at det er det som er forskellen

Iøvrigt er det ikke vigtigt om CVR eller domænenavn kommer først En personlig virksomhed hedder først og fremmest ens navn og man kan ændre det navn man giver den (kan man også med selskaber i øvrigt) ganske billigt, så det er ikke overvejelsen men

Jens Andersen:
Vær den store og overhal de andre indenom med bedre seo og kald din shop noget sjovt der er let at huske.
er i mine øjne klart way to go. En del ville sikkert ha grinet af at nogen ville kalde en webshop Zalando.dk meeeen  - det ser vel ud til gå ret rimeligt alligevel

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 08:47

Jeg har lige købt domænenavn i går, og jeg skal først søge om CVR registrering her til januar ;) så håber sgu ikke navnet bliver snuppet i mellemtiden.. hvilket også er grunden til jeg holder det tæt til kroppen ;)

Men der fandt jeg ud af, der rent faktisk er noget i USA der hedder det samme.. de laver så overhovedet ikke det samme som jeg skal i gang med :) Ved ikke hvordan de forholder sig til det, men det må de sgu leve med ;)

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 10:58

Hvis du HAR købt domænenavnet, så er det jo dit, hvadenten du er privat eller i selskabsform

Hvis du har modtaget dit ejerskab fra DK-Hostmaster, så kan du frit tale om dit domænekøb.

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 12:03

Jeg har ikke modtaget det endnu, grundet ferie vil jeg tro :)

Men det var nu også kun pga CVR registrering, så jeg kan få samme firmanavn som domænet ;)

Tilmeldt 10. Oct 13
Skrevet kl. 19:55

Der er jeg ikke enig med jer..
Jeg skal ikke "bare" hedde noget - og slet ikke noget sjovt..

Jeg søger et navn, som jeg både kan have til webshoppen - og som senere skal være fysisk butik - derfor skulle folk gerne ku kende mig ud fra ET navn.. ;)

Derfor spørger jeg - om jeg kan tillade mig at kæmpe for det domæne navn..

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)