Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Web directories: Hvorfor virker de - og hvor længe virker de mon?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Som en del af min linkbuilding tilføjer jeg min hjemmeside til diverse web directories med de relevante søgeord som ankertekst. Jeg kan konstatere en positiv effekt på min Google-ranking, så jeg bliver ved med at gøre det, men jeg kan ikke lade være med at undre mig over, hvorfor det virker, samt spekulere på hvor længe det mon bliver ved med at virke.

Google bliver jo stadig bedre til at forstå, om et link kommer fra en relevant side. Hvordan i alverden kan en web directory være relevant i Googles optik? Der er jo ingen mennesker, der bruger dem til at finde indhold på nettet; web directories' eksistensberettigelse udgøres derfor alene af SEO. Hvorfor bliver Google så ved med at godtage dem som kvalitetslinks? Jeg ville have troet, at Google for længst havde slået ned på dem og straffet folk for at bruge dem.

Man kunne selvfølgelig bare nøjes med at konstatere, at det virker, og være glad for den stigende Google-ranking, men hvad nu hvis Google pludselig begynder at slå ned på web directories? Så vil de penge, man har brugt på betalingslinks, være tabt, og måske skal man i gang med at fjerne alle de links, man har fået tilføjet til web directories. Er der andre, der frygter, at det før eller siden vil gå denne vej...?

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 207
Fra  BizzBuzz Skrevet kl. 19:58

Du svarer faktisk selv på det. Links som alle kan få fat i, og links som ikke giver referral trafik får mindre og mindre værdi. Men hvis du f.eks har et meget specifikt directory som Advokatkontorer i DK, så er det et godt link - relevant for brugeren og begrænset til advokater

Tilmeldt 29. Mar 13
Skrevet kl. 20:04

Christopher Hofman:
Du svarer faktisk selv på det. Links som alle kan få fat i, og links som ikke giver referral trafik får mindre og mindre værdi.

Dette er i modstrid med min helt aktuelle erfaring, som er, at min Google-ranking stiger, hver gang jeg får et link i en god web directory (som ikke er specifik for min niche). Jeg undrer mig så over, hvorfor det stadig - her i snart 2014 - giver pote med den form for linkbuilding. Burde Google ikke for længst have slået ned på web directories...?

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Fra  BizzBuzz Skrevet kl. 22:46

Hvad er adressen på dit website? De generelle directories skulle ikke give meget værdi

Tilmeldt 29. Mar 13
Skrevet kl. 23:27

Hvordan ville du afgøre effekten af web directory links til en hjemmeside tilbage i tid? Er man ikke nødt til løbende at følge med i Google ranking for at konstatere effekten, før og efter et nyt link er kommet til?

Du behøver ikke tage mit ord for, at web directory links giver værdi (i hvert fald de gode af dem). Se fx denne artikel fra 22. november (som jeg netop har googlet mig frem til her til aften, efter jeg startede denne tråd): Types of Web Directories that Google Really Trusts

Fra Aarhus
Tilmeldt 21. Dec 13
Indlæg ialt: 138
Fra  RankScanner Skrevet kl. 17:57

Min overbevisning er, at link directories selvfølgelig giver en smule værdi, men at det aldrig kan måle sig med et godt kvalitetslink fra en velskrevet artikel på et troværdigt domæne. En god blanding slår i hvert fald ikke fejl. :)

Tilmeldt 29. Mar 13
Skrevet kl. 04:42

Martin Høj:
Min overbevisning er, at link directories selvfølgelig giver en smule værdi

Min erfaring er, at det giver mere end blot en smule værdi. Det er dét, jeg undrer mig over. Hvorfor i alverden tillægger Google web directories så stor værdi, at de bedste af dem kan tage langt over $100 om året for et link? Og hvor længe bliver Google mon ved med at gøre det?

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Fra  BizzBuzz Skrevet kl. 13:07

Det er også kun et spørgsmål om tid. Læs denne meget omfattende artikel http://pointblankseo.com/link-building-strategies for at se, hvilke linkstrategier, der giver værdi.
I denne uge brugte jeg f.eks. 4-5 timer på en gæsteartikel på et asiatisk advokafsite. Hvorfor bruge så meget tid på det? Fordi konteksten er iorden (Linket giver relevant henvisningstrafik), og det er et link fra et autoritetssite, hvor mine konkurrenter ikke kan komme ind nu. De linker ikke til hvem som helst, så det har selvfølgelig også en klar værdi i Googles øjne.

Tilmeldt 29. Mar 13
Skrevet kl. 20:06

Christopher Hofman:
Det er også kun et spørgsmål om tid.

Jeg kan ikke lade være med at tænke, at det må være nemt for Google at slå ned på web directories - så hvis de havde tænkt sig at gøre det, hvorfor har de så ikke gjort det endnu...?

Er der andre end mig, der har god, dugfrisk erfaring med links fra web directories?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)