Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. opbygning af dating-site :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Sep 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Til alle i kloge mennesker:

Jeg påtænker at skulle i gang med et webprojekt - noget dating-environment halløj. HVor brugerne kan oprette en profil, chat mm. Lige som dem man kender. Hvordan gøres dette ? Findes der dating-cms-programmer ? eller....

Dbh.

Novicen... :-)

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 13:29

Et godt råd: brug dine kræfter og kreativitet elsewhere. Der findes i forvejen en mia datingsider og du kan umuligt bringe noget nyt. Det er unægteligt noget sjovere at lave noget som rent faktisk vil blive brugt, og det vil endnu et kopidatingsite ikke.

Men hvis du insisterer, så er Google din ven.. 

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 12. Sep 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:35

Tak for svaret :-)

Lad mig refrase spørgsmålet så:
Hvordan finder, laver og integrere man sådan en login/bruger/ funktion på ens side :-)

Ikke nødvendigvis dating.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 17:31

Vilskyde på at du kan finde noget som passer til dit behov på www.hotscripts.com ... Der er både gratis og betalingsløsninger indenfor stort set alt med webprogramering.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:51

Hvis du endnu ikke ved hvad dit koncept bygger på, er du måske lidt forhastet.

At begynde at bygge et website op, med brugerdel m.m. er ikke stedet at starte. Hvis du vil ende ud med et godt website, er det vigtigste nok at få lavet et storyboard over alle de funktioner der skal findes på sitet, og derefter få bygget en databasestruktur og smække noget kode sammen til at styre databasen. Ellers ender du med et meget uoverskueligt projekt når du kommer lidt længere hen, og må muligvis starte helt forfra.

Så gå i tænkebox, lav et storryboard og kast dig i krig.

Men som sagt, så vil jeg også råde dig til at overveje en anden boldgade at spille i. 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 19:56
Uffe: Vi har en del kunder der kører dating sider, og selvom nogen af dem er blevet lanceret for relativt kort tid siden i forhold til den store mængde dating sider der er i dag - så spinder de alligevel guld på deres idéer. Har man den rigtige idé og rammer man en specifik målgruppe indenfor dating, så er der uden tvivl stadig masser af penge at hente.
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 11:46

Sune Christesen:
så spinder de alligevel guld på deres idéer

Du må meget gerne nævne nogle eksempler på dette.. og hvordan du opfatter "guld" og "masser af penge". For det tror jeg måske vi har en forskellig definition af :)
Der er jo forskel på eksempelvis et overskud på 500 kr om måneden som en teenageknægt vil være ovenud tilfreds med, og de minimum 40-50k om måneden som jeg kræver. Sidstnævnte opnår man bestemt ikke indenfor et par år i et så mættet marked.

--

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 12:19
Spinde guld er ikke mens som at de river millioner ind :) det var såmænd bare ment som et modspil til at du skriver det ikke vil blive brugt. For det er jeg dybt uenig i, ud fra hvad jeg ser blandt vores kunder.

Jeg vil naturligvis ikke gå ind og offentligt udstille hvilke af vores dating kunder der har stor vækst (og dermed hvilke der måske ikke har - for der er også nogen det er en skidt forretning for), men for nogen af dem er det en god del af deres levebrød og for andre er det en solid ekstra pose penge hver måned. Min pointe er blot at man ikke skal afskrive dating bare fordi der er mange eksisterende sider.

Jeg tror meget få datingsider bliver lavet med et successkriterie på 40-50k i måneden, der tror jeg du skyder over målet for hvad folk typisk forventer når de lancerer et dating site. Men hvis det er sådan du ser på det, vil jeg give dig ret i at det nok bliver meget svært.
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 12:54

Jeg stiller nok større krav end de fleste, det indrømmer jeg blankt :)

Selvfølgelig bliver datingsites brugt, uanset hvor obskurt grimme og elendige de er (utroligt nok). Ellers ville de jo blive lukket igen. Men der er forskel på at blive brugt og at blive brugt på et niveau hvor man kan være tilfreds :). En knægt er sikkert glad for 1000 brugere. Jeg vil først være glad ved et 5-cifret antal. Og set ud fra dén betragtning mener jeg at man har bedre odds hvis man prøver noget andet end lige dating. Hvis det bare er for sjov og for at lære, jamen fint.. men som potentiel forretning skal man virkelig, virkelig, virkelig, virkelig (x 10) få en helt uhørt idé som ingen andre i verden har fået. For samtlige datingkoncepter i verden er blevet kopieret til hudløshed over and over again. Alle de nichesites der opstår ser jeg som intet andet end et desperat forsøg på at komme ind i folden, fordi det er komplet umuligt at hamle op med de store. Problemet er bare at som datingbruger vil man have så stort et udvalg som muligt, og det finder man ikke på de små sites. Så ja, det kan da sikkert være sjovt og lærerigt at drive et nichesite, men der skal også brød på bordet.. så derfor ville jeg holde mig fra datingmarkedet :)

Anyway, nu hvor det er kommet frem at OP egentlig slet ikke vil lave et datingsite er denne snak måske løbet lidt af sporet.. 

--

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 10:37

Der er ingen tvivl om, at markedet er mættet som der også bliver nævnt tidligere. Derfor er det vigtigt du skaber noget der skiller sig ud, som er anderledes fra et alm. datingsite, hvad det skulle være er jeg selv lidt i tvivl om, men det er jo dig der skal være kreativ ikke mig Smile

Bare husk på, at du kan tilbyde noget anderledes og nogle andre værdier, end de eksisterende sites. Ingen har sagt du skal opfinde den dybe talerken igen, bare lav den bedre. 

Skal du kvitter smøgerne? Danmarks billigste e-cigaret får du hos eQuit.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)