Jeg kunne godt være for uden, jeg hader alle de irriterende flashreklamer der bliver påklistret over alt som har lyd og gejl så snart musen køres over dem.
Det virker ikke som god markedsføring på mig, og sikkert heller ikke på mange andre - Så jeg ville være meget varsom med at anvende flash i alt for stor stil, skal det anvendes så gør det en smule anoymt sådan at folk ikke bliver irriteret fremfor nysgerrig over reklamen.
det har du helt ret i, hader også flashreklamer, især dem med lyd... kæresten hoppede også flere gange på kontoret, dengang Trendsales kørte et flashbanner med en guitar lyd ind over... Bannere er også testet til at være mindre effektive end tekstbaserede in-content reklamer... (nej, gider ikke lige til at lede efter de test, men jeg har læst flere uafhængige test tiderne igennem :-) ... og det er også min egen erfaring mht. reklamer på hjemmesider, at tekst virker bedre end billeder...
Bannere er også testet til at være mindre effektive end tekstbaserede in-content reklamer... (nej, gider ikke lige til at lede efter de test, men jeg har læst flere uafhængige test tiderne igennem :-)
Jeg tror det er meget brancheafhængigt.
Skal Nissan ud og sælge deres sprit nye sportsmodel så er lækre flashbannere eller bare statiske bannere nok mere salgsfremmende end små tekstannoncer. Men ellers vil jeg give dig ret.
Om man skal vælge tekst eller visuelle annoncer, er selvfølgelig afhængigt af produkttypen..
Er der behov for at produktet bliver fremvist visuelt - fx hvis der er tale om design produkter eller biler , som Martin nævner - vil det være en klar fordel at kunne annoncere med en stilfuld flashannonce..
Dog skal man altid huske at holde en moderat stil i flash annoncer.. Der er virkelig mange der ikke gør dette optimalt, og derfor virker deres annpncer mere som et irritationsmoment end lokkende.
Tror der er stort potentiale i at få flash ind over det.
Håber også at Microsoft Silverlight (Microsoft flash look'a'like) kommer ind på det markede, kan jeg ihvertfald som .net udvikler se en fremtid med også da!
Omregn valuta på farten med denne smarte valutaomregner. Det er helt gratis og virker med live valutakurser.
ja, det er jo rigtigt, når det er nødvendigt med billeder, så er det jo nok rigtig nok at flash virker bedre..
Men jeg tænkte mere i sammenhæng med websites der forsøger at tjene sine penge på reklamer, der virker det meget bedre at skrive noget tekst folk ønsker at læse og så lave links til produkter, hvor billederne så er ... Når folk søger på internettet er det (som regel) ikke for at finde billeder (reklamer) men for at finde tekst som er relevant for deres søgning...
Fx. på bilpriser.dk vil da det selvfølgelig være oplagt at have billeder af biler flashende rundt, istedet for noget tekst hvor der står "køb en flot nissan her"... Men på et site der fortæller om Nissan biler, tror jeg det er bedre at lave en tekst om nogle ting på en Nissan bil og så lave et tekst i bunden, hvor der står, se eller læs mere om Nissan bilerne her...
Jeg er helt enig med Martin Tygsen. De flash ting man allerede ser på nogle sites, med lys og brag når musen kommer hen over - kunne jeg sagtens være foruden. Dette vil formentlig så eksploderer når google åbner op for flash delen.
Men som det også bliver sagt, så er det i nogle tilfælde vældig smart - men jeg tror desværre at det vil blive benyttet forkert i mange tilfælde, hvilket blot vil være træls for brugeren.
Jeg tror ikke det er noget jeg vil benytte mig af - da man jo fint har kunne klare sig hidtil. Men hvem ved - man må jo følge lidt med strømmen, hvis alle andre begynder på den slags.