Hej alle, Jeg ville blot høre om der var nogle, som har erfaring med kapitalindsprøjtning, i idéfasen? Hvilken tilgang skal man have til en potentiel investor mht. til at overtale vedkommende til at investere i ens ide? Til slut ville jeg høre om hvor de her såkaldte "business angles" kan kontaktes m.m. Vh David |
Hej,
Jeg søgte kapital til en ide for nogle få år siden, og fik tilsagn fra både en bank og en invester (50/50). Jeg endte dog med ikke at tage imod det, men det er en anden historie.
Nogle af de afgørende årsager til at jeg fik tilsagn var, at jeg havde erfaring med den branche jeg ville ind i, jeg havde den nødvendige viden til at udvikle produktet og jeg var i tæt dialog med alle parter under hele vurderingsfasen, og leverede alt de spurgte om.
Jeg gik til banken/investoren med en forretningesplan, og sagde fra start at det var et udkast, og at jeg med glæde ville belyse de områder de syntes manglede, eller ikke var grundige nok. Min forretningsplan voksede fra omkring 20 sider til 60 sider i forløbet. Jeg havde jævnligt møder med parterne, for at sikre at de havde et godt beslutningsgrundlag, og der skete noget.
Det kan være næsten et fuldtidsarbejde at rejse kapital. Så vidt jeg husker tog det knap et halvt år, men det var også et rimeligt stort beløb.
Mht. business angels, så kan du jo prøve på Amino Kapital, eller her: http://www.dvca.dk
Mvh Carsten