Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms og købsbilag, what to do

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 13
Indlæg ialt: 33
Fra  Lisbeth Nygaard Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. Så melder jeg mig på banen igen. Nu sidder jeg og skal lave regnskab færdig til at indberette og betale moms d. 27.12. Jeg har købt et par ting til virksomheden - skal de bilag scannes ind og fremsendes, eller "bare" gemmes til SKAT, hvis de skulle kigge forbi?

Jeg har ubetalte regninger, tilbage fra november, hvad med moms af dem? Hvis de ikke bliver betalt inden d. 27.12, skal jeg så stadig betale moms af dem?

På forhånd tak - og tak for en god side - jeg har hentet mange gode råd her.

Lægesekretæren

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:32

Du skal ikke indsende noget -skat/moms beder om det hvis de mener du laver "numre" eller udtager dig til eftersyn efter automatisk udtrækning

Ubetalte regninger fra kunder eller regninger du ikke selv har betalt, går med i momsen helt som de gør i regnskabet. Skulle de engang være nødvendige at afskrive, kan du føre momsen tilbage men i regnskabet er det generelt altid datoen for fakturaen der gælder som i : http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/sker-bogfring-pa-faktura-dato-eller-ved.html 

vh John hannover

Tilmeldt 2. Nov 13
Indlæg ialt: 33
Fra  Lisbeth Nygaard Skrevet kl. 19:09

Hej John.

Endnu engang tak for et godt svar. Jeg bruger Dinero, forsøger stadig at finde rundt i det og få konteret rigtigt.

Kan man ændre et bilag? Dvs. teksten, ikke beløbet, det er korrekt.

Hvor hos SKAT kan man finde sit registreringsbevis til at printe ud? Jeg fik det oprindelige tilsendt med post, men så var der en lille fejl i adressen, så jeg redigerede det - har bare aldrig modtaget et nyt i papirform, og jeg skal bruge det, hvis min bank skal godtage min ene konto som NEM-konto til virksomheden (ikke min almindelige lønkonto), er det ikke korrekt sagt af dem?

På forhånd tak.

Lisbeth

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:19

Nej bogføringsloven forhindrer at man kan ændre. Man skal bogføre modsat og så bogføre en gang til så transaktionssporet findes. I dinero er der en papirkurv som sletter korrekt med tilbageførsel med alt jeg ved, men du skal så selv bogføre det om igen. Selv bilaget er jo også det samme, så jeg synes nu ikke det er værd at rode med ændret tekst til dig i bogføringen

Ude i venstre side i menuen på skat.dk som indlogget finder du dit registreringsbevis (ofte nogle dage efter en ændring)

Husk hvis du er lønsum (husker ikke præcist) at du ikke skal ha moms på din bogføring, men det kan også sagtens være du er moms registreret, der var bare en eller anden med næsten samme spørgsmål som var lønsumsregistreret

vh

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)