Hej Aminoer. Så melder jeg mig på banen igen. Nu sidder jeg og skal lave regnskab færdig til at indberette og betale moms d. 27.12. Jeg har købt et par ting til virksomheden - skal de bilag scannes ind og fremsendes, eller "bare" gemmes til SKAT, hvis de skulle kigge forbi?
Jeg har ubetalte regninger, tilbage fra november, hvad med moms af dem? Hvis de ikke bliver betalt inden d. 27.12, skal jeg så stadig betale moms af dem?
På forhånd tak - og tak for en god side - jeg har hentet mange gode råd her.
Lægesekretæren |
Du skal ikke indsende noget -skat/moms beder om det hvis de mener du laver "numre" eller udtager dig til eftersyn efter automatisk udtrækning
Ubetalte regninger fra kunder eller regninger du ikke selv har betalt, går med i momsen helt som de gør i regnskabet. Skulle de engang være nødvendige at afskrive, kan du føre momsen tilbage men i regnskabet er det generelt altid datoen for fakturaen der gælder som i : http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/sker-bogfring-pa-faktura-dato-eller-ved.html
vh John hannover