Hvorfor nævner du kun nogle ganske få virksomhedsformer (5) Birgit Simonsen har omkring 10 i sin lille bog: Jura for ivaerksættere. Hertil kommer et mylder af udenlandske virksomheds former. |
det turde være ret klart. Det er jo slet ikke skrevet for jurister eller jura for øje.Ejler Ottesen:Hvorfor nævner du kun nogle ganske få virksomhedsformer (5)
i din oversigt.
Der er jo efter lærebog for jurister omkring 10.Birgit Simonsen har omkring 10 i sin lille bog: Jura for ivaerksættere.
jvf. min anmeldelse heraf.
Det er helt bevidst at jeg ikke "forplumrer" med KS og hvad ved jeg. Jeg holder mig til de 4 former som bruges generelt af iværksættere fremadrettet - personlig virksomhed, I/S - kørt med og uden VSO samt nye IVS og gamle ApS. Jeg nævner ikke en gang A/S tror jeg.
Når jeg kun har de fire former med, er det helt i tråd med hele bloggens navn IVÆRKSTTER - LIDT ALMINDELIGHEDER TIL IVÆRKSÆTTERE
Du vil også se, at jeg i indlæget i bloggen skriver
Jeg går her uden om visse andre langt mindre brugte former for selskaber, f.eks. interessent selskaber, kommanditselskaber og SMBA - sidstnævnte er nu blevet uaktuelt da der ikke fremadrettet kan nystiftes Så jeg synes det var forklaret
Jeg prøver at beskrive tingene i en form så alle skal kunne være med. Ofte bliver det for langt, og jeg skal ikke påstå at jeg er bedste skribent i verden Ejler, men formålet er, at holde tingene så simpelt som muligt. Det er også årsagen til den lille update, hvor jeg netop sidste uge lagde en kort samlende indledning ind, da jeg tror mange kun læser de første 12 linjer i sådanne stof.
SMBA var f.eks. mere med da indlæggets første version kom, og blev barberet noget ned da loven besluttede de ikke kunne nystiftes fra 2014 , lige som den del er barberet helt ned i seneste update nu hvor styrelsen er gået på Juleferie og jeg ikke tror der kommer flere nye SMBA - like it or not. Formentlig tager jeg så den oplysning helt bort i næste update.
Et hvert sådan blog indlæg vil kunne vægte vidt forskelligt, og jeg står selvfølgeligt inde for den vægtning jeg har valgt.
De der vil ind i KS, læse om gamle 12 mands selskaber gå ind i de mange andre former, eller stifte store A/S vil givet finde langt bedre ressourcer for at læse sig ind på det stof, end min blog sigter på at tilbyde.
Ha en god polsk eller dansk Jul
venlig hilsen John H