Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vurdering af ide!

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Har længe gået med en ide om et sikkerheds/rednings produkt til biler. Og efter 112 app'en blev lanceret. Har jeg valgt, at deltage med min egen ide til en ventureide konkurrence. Men kunne godt bruge noget feedback på ideen, som jeg kan tage med i mine overvejelser.

Ideen bygger på et produkt som registrere når der sker et uheld, og med det samme sender en besked til alarmcentralen. Alarmcentralen kan reagere med det samme og hurtigst muligt sende hjælp afsted, til de forulykkede. 

Jeg fik ideen på en tur hjem fra København, da jeg som sikkert mange andre trykker lidt mere på speederen når, man bare gerne vil hjem efter en lang dag. Under turen på en lang og øde landevej slog det mig, hvorfor findes der ikke et sikkerheds/rednings system til solo uheld. Siden er ideen blevet videreudviklet til uheld generelt.

Det bliver et separat produkt din mekaniker kan installer for dig. Produktet fungere også i den forstand separat, da det ikke skal tilsluttes bilen på nogen måde. Det bliver drevet af et batteri og bliver aktiveret af en frekvens når airbaggen udløses. 

Ellers er ideen stadig på tegnebordet.


Hvad tænker i? :)

- Jesper Sandberg 

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Super god ide! Det kunne da tænkes at den på et tidspunkt blev implementeret i lovgivningen at man skulle have sådan en - hvis det lykke sat lave det så det fungerer optimalt. Tag patent på ideen.

Fra København
Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt ligesom OnStar gør det? (bare uden de ekstra ydelser)?

Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din feedback. 

Vil helt klart overveje, at tage patent på ideen.

 

Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja på en måde som OnStar. Men alligvel ikke. Ideen er, at det hele sker automatisk.

Men ellers ingen ekstra ydelser, kun produktet som passer sig selv.

Fra Gadbjerg
Tilmeldt 1. Mar 12
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

sandberg8800:

Ja på en måde som OnStar. Men alligvel ikke. Ideen er, at det hele sker automatisk.

Men ellers ingen ekstra ydelser, kun produktet som passer sig selv.

Da jeg boede i Canada kunne man få en OnStar løsning der gjorde netop dette. Den sad bare i bilen og hvis man kørte galt ringede den selv op til alarm centralen og gav gps koordinator, m.m.

Kunne bestemt være et spændende marked at komme ind på men tror det er tungt (og dyrt) at danse med bilindustrien. Men held og lykke med projektet.

Fra Skibby
Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 35
Fra  www.altomvarebiler.dk Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper!

Det er en super cool ide. Jeg vil meget gerne høre mere om det, når I kommer lidt videre med det. Det er rigtigt, at flere bilproducenter har automatiske alarmopkald, der ringer op til den nærmeste alarmcentral og afspiller en alarmmeddelelse på det pågældende lands sprog. Den går af, når en airbag udløses, men jeg har aldrig hørt om et system til eftermontering. Giv endelig lyd.

Vh

Thomas
Freelance motorjournalist 

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Den ide vil jeg gerne være med på, hvis det er :)

Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din feedback Kasper! 

Der er flere bilproducenter der bruger et system der minder meget om min ide. Men problemet er, at det kun er noget der sidder i nyere biler og det er integreret fra starten. Min ide henvender sig til alle der ikke har en nyere bil med et integreret rednings system.

- Jesper  

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)