Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med at udgive Amazon Kindle ebøger

Side 3 ud af 8 (77 indlæg)
Fra International
Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 06:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Selv tak:)

Haha, det er faktisk ikke så indviklet men jeg har ikke set det nævnt nogen steder før. Når man udgiver eens bog "får" man fem promotion dage hvor man må give sin bog væk gratis (virkeligt godt for promotion), og dér er det godt at bruge en bunke promotion sider hvor du lader folk vide at din bog er gratis på x datoer - min sidste bog blev downloadet over fem tusind gange, og det mener jeg er til dels pga disse promotion hubs.

Det jeg så gør er at linke med et Amazon associate link (deres affiliate program) til min egen bog i annoncen, istedet for et normalt link, så jeg får procenter hvis de køber noget på Amazon indenfor de næste 30 timer.

Det er ikke noget jeg har tjenet boksen på, indtil videre kun en ca. 25$ om måneden, som jeg så casher ind til gavekort som jeg køber ebøger for. Men altså man kan jo være heldig at nogen køber et fem tusind dollars your gennem dit link og så får du et par hundrede dollars i provision:)

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicklas Kingo:
Det jeg så gør er at linke med et Amazon associate link (deres affiliate program) til min egen bog i annoncen, istedet for et normalt link, så jeg får procenter hvis de køber noget på Amazon indenfor de næste 30 timer.

Ah, sådan! Snedigt trick indeed. ;) Tak for uddybningen. :)

Fra Lille Skensved
Tilmeldt 20. Dec 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicklas

Jeg kan se, at du har gjort det rigtig godt med at udgive på Amazon. Jeg har selv en børnebog som er oversat og klar til udgivelse. Men jeg er ikke skarp på, hvordan det foregår med afregning og moms af omsætninger fra Amazon. Har du nogle gode indput der kan hjælpe mig videre?

Dbh. Thomas :-)

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicklas Kingo:
Det jeg så gør er at linke med et Amazon associate link (deres affiliate program) til min egen bog i annoncen, istedet for et normalt link, så jeg får procenter hvis de køber noget på Amazon indenfor de næste 30 timer.

Det kan man i øvrigt også gøre med sine danske ebøger (og engelske for den sags skyld) på Saxo gennem deres affiliate program (hos Tradedoubler). Her er cookie-tiden på 7 dage, til gengæld er vareudbuddet hos Saxo langt fra så varieret som hos Amazon.

Fra International
Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Hvis du sætter din pris mellem 2.99 og 9.99$ får du 70% royalty, 35% hvis prisen er udenfor denne bracket. Mht. dansk skat tilbageholder Amazon 30% hvis man ikke giver noget skatteinfo. Jeg har faktisk slet ikke prøvet at blive betalt endnu, da det tager 60 dage plus resten af den givne måned før man bliver betalt for den givne bog. Jeg er ved at finde ud af noget med at få et amerikansk EIN nummer, men jeg er røget af Skype efter en halv times venten hos IRS. Jeg vender tilbage mht skattesituationen om en uges tid:) Moms er der ikke noget af.

Men altså det er bare med at smide den derop, det er fjollet at vente til man ved en masse om betalingssystemet - det tager alligevel hundrede før man bliver betalt;) 

Fra Lille Skensved
Tilmeldt 20. Dec 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Nicklas.

Mange tak for dit svar. Jeg er nu igang med at smide bogen op. Men når jeg tester bogen under "Preview Your Book" ser den ikke særlig godt ud (billeder mangler, tekst forskubber sig etc.). Hvad har du gjort for, at få en pæn opsætning når dine bøger er oploaded? 

Fra International
Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har sikkert lave én eller flere fejl i din formattering. Det kan være du har glemt at lave "page break" efter et afsnit - altså bare trykket enter indtil teksten rammer næste side. Du skal tænke på en ebog ikke er det samme som et dokument. Mht billedet kan det være at du bare har copy/pasted billedet ind i dokumentet, istedet for at indsætte. Der kan være et hav af steder man kan gå galt.

Læs denne her guide og prøv dig frem: https://kdp.amazon.com/help?topicId=A17W8UM0MMSQX6

Jeg besvarer også hyppige formattering spørgsmål i mit kursus, du lærer også at udnytte de gratis promo dage du får som KDP Select forfatter. Nu er det en bog du selv har skrevet, så jeg vil råde dig til at fa 10 anmeldelser inden du launcher din promotion. Det er lidt noget andet hvis man har fået sine bøger skrevet af andre, og man måske sender tre ud af gangen - så gider jeg i hvert fald ikke sørge for 10 anmeldelser inden jeg launcher:)

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Supergod tråd
vil du sende mig noget info omkring dit kursus,
har bogen, på engelsk, men teknisk er jeg ret ignorant..så ville være fedt med et kursus.
Skal man kun satse på Amazon, eller kan man brede sig til Apple, lulu.com og hvem der ellers sælger e-bøger?

Mvh Pernille  

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niklas

Du må da også godt sende mig et link til dit kursus i en privatbesked herSmile

På forhånd tak.

Mvh

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Fra International
Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille,

Jo, du kan tjekke det ud her: http://skl.sh/19fs7Bg

Jeg opdaterer det snart med nogle case studies og hvordan man får fingrene i et TIN eller EIN nummer, så man ikke skal betale US skat - og det er en længere process fandt jeg ud af - i hvert fald tidsmæssigt.

Hvad mener du med "har bogen"? Altså at du har skrevet en bog?

Du kan satse på alle portaler, men størstedelen af markedet er på Amazon, og du får double procenter hvis Amazon har monopol på din bog. Så jeg fokuserer udelukkende på Amazon:) Men jeg ville foreslå at prøve dem alle sammen af, specielt hvis man selv skriver bogen og vil have den ud til så mange mennesker som muligt. I mit tilfælde er Amazon KDP platformen det mest holdbare, da jeg laver mange bøger, som er billige og jeg ikke skriver selv.

Skriv endelig hvis du har flere spørgsmål:)

Mvh. Nicklas Kingo 

Side 3 ud af 8 (77 indlæg)