Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Generelle spørgsmål opstart

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg er ved at starte virksomhed som primært skal sælge høj klasse artikler til drenge.

Jeg har fået et tilbud af en privat på en stykpris til 265 kr. Hvad gør jeg med moms når der er tale om en privat?

Derudover er jeg i tvivl om, da han siger han får dem et andet sted fra - hvordan kan jeg nogensinde være sikker på det ikke er parallelimporteret fra USA, og derved er ulovligt? Jeg kan da ikke blive ved med at gardere mig? Hvis han nu får det fra en, som får det fra en, som får det fra en. Det kan jo tage mig 100 år at opsnuse den distributionskæde?

Derudover leder jeg efter et sted hvor jeg kan oprette en hjemmeside (billigt og praktisk) og hvilken kort-udbyder jeg skal bruge? En som er billig og pålidelig (som skal virke altid)

Mvh 

Kasper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46618
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går ud fra du er momsregistreret og hvis du skal købe noget fra uden EU direkte, at du er importregistreret. Hvis du ikke er momsregistreret kan du læse her om hvornår du har PLIGT TIL MOMSREGISTRERING

Hvis du køber af private så laver de en regning til dig med deres navn og cpr eller mindst fødselsdag og adresse så de kan identificeres og så ingen moms på den regning og dermed ikke nogen moms at trække fra heller

Om du skal bruge tid på at sikre dig ting ikke er i strid med noget - parallelimport, kopivare - ikke korrekt fortoldede varer eller hvad, er systemet da helt ligeglade med. Du skal sikre dig, og gør du ikke det helt i bund, så vil du kunne opleve problemer i sagens natur. Måske du hurtigst kan undersøge det ved at spørge varemærke indehaveren i den del tilfælde

Du kunne måske ha fordel af at læse lidt helt basis om moms og skat, som det kunne lyde som om du ikke er så stærk i - I DETTE LINK

VH John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)