Hej Jeg håber på lidt hjælp og erfaringer fra jer vise Aminoer. Jeg er ved at starte en forretning med rideundertøj. Eller det var sådan det startede. For nu viser det sig at jeg faktisk har en del sportsundertøj og sportsBH'er, der appelerer til sportsfolk generelt og mine første salg er faktisk slet ikke til ryttere. Dele af sortimentet er kun relevant for ryttere. Og her opstår mit dilemma så. Jeg havde tænkt på et heste/ride-relateret navn for at appelere til ryttere. Men nu kan jeg se fornuften i at vælge et navn, der appelerer mere bredt. Men da jeg egentligt gerne (med tiden) ville sælge andre produkter til ryttere/heste så taler det for en opsplitning i to e-butikker. Men det kræver jo to indløsningsaftaler og så kom jyden frem i mig. Derfor tænkte jeg om det var en idé med et navnevalg med fælles postfix - her er et eksempel: Jeg kunne købe tre domæner ala ryttersuperbutik.dk, sportssuperbutik.dk og superbutik.dk. Herefter lader jeg ryttersuperbutik.dk pege på rytter.superbutik.dk og jeg lader sportssuperbutik.dk pege på sports.superbutik.dk og så kan jeg nøjes med en indløsningsaftale på superbutik.dk. Men er det uklogt at blande det for meget sammen? Er det ok mht. google? jf. http://www.amino.dk/forums/t/21390.aspx? Hvad synes I? Skal jeg gå efter sportsundertøj, rideundertøj, 2 e-butikker, en samlet? Er der nogen, der kan guide mig videre i mine overvejelser? Jeg mangler kun at vælge et navn - så er jeg kørende. Men det er jo ret centralt for en e-butik, så råd og forslag modtages. Tak. Hilsen Louise |
Hej Louise
Personligt synes jeg du skal vælge en forretning og lave splittet gennem sub domæner.
På den måde bliver det også nemmere når du starter dine næste forretninger
Jeg vil samtidigt slå lidt på tromme for funktionaliteten vi kalder for ” Ekstra Account” i vores betalingsgateway.
Ekstra Account
Mange virksomheder har behov for at kunne adskille indkomne betalinger ved at have flere parallelle betalingsløsninger på det samme domæne (URL). Ekstra accounts giver mulighed for at understøtte dette .
Ved oprettelse af en specifik betaling angives hvilken account, betalingen
tilhører. Betalingen bliver på denne måde mærket, og kan kun "ses" og
behandles af administratoren for den pågældende account.
Ved oprettelse af accounts oprettes ligeledes et "hovedlogin", som
kan anvendes til at følge med i betalingerne på tværs af de forskellige
forretninger. Accounts er dermed en billig måde at håndtere betalinger fra
forskellige forretningsområder.
Med venlig hilsen
Mikael Christian Carlsen
Key Account manager
www.dibs.dk