Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Falske formular udfyldninger ... hvorfra og hvorfor?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 13. Dec 07
Indlæg ialt: 185
Fra  Filecamp.com Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Vi har en formular på vores hjemmeside hvorfra man kan starte en gratis demo af vores system. Her på det seneste er vi begyndt at få flere og flere "falske" tilmeldninger, se f.eks denne:

Det er jo meget tydeligt at det er et script eller lign. der har udfyldt det. Men det hele er jo fake og derfor kan det vel ikke give nogen SEO værdi da ingen links peger på noget rigtigt.

Derfor: Er der nogle der ved hvorfra disse falske formular udfyldninger kommer fra og hvem der får noget ud af det?

Bedste hilsner

Jesper

P.S. Jeg ved godt at vi kan minimere det ved at indsætte capthas på formularen. Og problemet er heller ikke særligt stort (endnu). Jeg er bare nysgerrig ...

Filecamp er professionel Fildeling, Billedbank, Digital Asset Management og Online Korrektur. Kunder i +30 lande. Start GRATIS DEMO på: filecamp.com

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  TrustNorth Skrevet kl. 18:24

Ganske almindelig og regulær spam, der afsendes af en automatiseret bot.

Botten ved ikke noget om hvilken service I tilbyder, og derfor udfylder den alle de formularer den finder, I håb om at komme igennem og få et link gjort synligt - her er det 'webpage' gætter jeg på, som botten har indtastet.

Håbet er så at den formular den har indtastet offentliggøres et eller andet sted, og at jeres brugere så klikker videre ind på den angivne hjemmeside.

Så det er ikke møntet på jer - det er en generel fremgangsmåde :-)

TrustNorth.org - dansk udvikling af danske ideer.

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 07
Indlæg ialt: 185
Fra  Filecamp.com Skrevet kl. 18:34

Filecamp er professionel Fildeling, Billedbank, Digital Asset Management og Online Korrektur. Kunder i +30 lande. Start GRATIS DEMO på: filecamp.com

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)