Hej, jeg skal have en ven fra USA til at hjælpe mig med løse en opgave, i den forbindelse vil jeg selvfølgelig betale ham nogle penge for det (mindre beløb på ca. 15-25.000 kr). Men hvordan kan jeg gøre dette? Kan han betales med et honorar, eller sende mig en faktura som jeg blot betaler, eller på en anden måde? Hvis han sender en faktura, hvad skal jeg så sikre mig der fremgår af den? Jeg kender intet til amerikansk lovgivning og hvad der er muligt for ham. Alternativt har jeg tænkt på at det måske ville være lettere at bruge en af de mange freelance sider evt. hvor jeg blot opretter opgaven, lader ham vinde den og så betaler jeg via siden og dermed har en kvittering der kan bruges i regnskabet. Men det burde vel ikke være nødvendigt at gå af den omvej. Håber nogen har erfaringer med noget lignende og kan hjælpe. :) |
Jeg går ud fra du er selskab/virksomhed med CVR
Du skal ha hans navn, adresse og fødselsdata og så kan han fakturere dig og du skal indberette de i skat.dk som honorar til udlænding rubrik 38 mener jeg det er. I alle fald - du skal indberette betalingen til udlændingen men ikke tilbageholde skat - for at ha fradrag for betalingen.
vh