Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

er denne køber det rene fup?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 14. Apr 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en espressomaskine til salg på dba, og modtager for 2 dage siden en sms på engelsk fra en som er interesseret.

Det skal lige siges at jeg var meget mistænksom lige fra starten, men man vil jo gerne sælge...

Han beder mig om at skrive til ham på en email adresse.

Han skriver herefter til mig på email:

"Hello, I am interested in buying it and i would like to get it as soon as i can. how would you describe the condition? what is the fixed price? how long have you owned it? why are you selling it? Sorry about the too much of question. I hope to hear from you soon, and i will make all transportation preparations for the it to be transported to my home in United State. If possible can you send me some recent picture of it? You can reach me through +140434805xx

Thanks, Paul."

på intet tidspunkt nævner han noget specifikt om maskinen, og jeg svarer ret overfladisk på nogle af spørgsmålene

Herefter spørger han til prisen i USD og skriver bagefter:

"I agree with your price and i will be adding the 3.9% PayPal surcharge to the total amount i will be paying you. So i will be paying directly into your PayPal account without any delay, just send me your PayPal address below.

Full Name:
PayPal Email ID:
Mobile Number:
Or you can send me a paypal money request.
So once i receive the details i will go ahead with the payment immediately and then i will contact my shipping company after you get the payment. I will need your home address for the merchandise to be Picked Up by the Shipping Company"
og nu er jeg så gået i stå...
risikerer jeg noget ved at sende ham oplysninger om adresse, og paypal og navn?
mobilnummeret har han jo allerede da han har smsét til mig, og navnet fremgår også af mine email svar.
Man hører jo så meget, og jeg synes at dette lugter langt væk...
Jeg ser frem til at høre jeres vurderinger.
Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 15:40

mohnsen:
Jeg har en espressomaskine til salg på dba, og modtager for 2 dage siden en sms på engelsk fra en som er interesseret.

Nu koster ting i USA ca 1/3 af hvad de koster i Danmark,  så det er nok tvivlsomt at en, fra USA, vil købe en espressomaskine på DBA i DK :-) Spild af tid og ignorer...

der er oceaner af lignende historier, seek and you will find

Tilmeldt 4. Nov 13
Indlæg ialt: 30
Fra  wedding4u.dk Skrevet kl. 18:47

Selvfølgelig er det fup!

BRUDETILBEHØR: www.wedding4u.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 21:33
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Det er så meget fup at jeg seriøst håber dit indlæg også er fup....... Hvis ikke, så synes jeg du skal sælge, du kan jo bruge de penge du tjener på noget tvshop eller en zinzino kaffemaskine eller andet smart

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 22:25

Fup eller ej. Hvis man føler noget er galt, så er det højst sandsynligt sådan. Omvendt, hvis noget er for godt til at være sandt, så er det nok også sådan.

Følg din mavefornemmelse.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 06:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Bruun Rasmussen:

Det er så meget fup at jeg seriøst håber dit indlæg også er fup....... Hvis ikke, så synes jeg du skal sælge, du kan jo bruge de penge du tjener på noget tvshop eller en zinzino kaffemaskine eller andet smart

Det var da et underligt svar til en person, som har et spørgsmål, hvor han/hun ik vil snydes af en eller anden tosse...

Men ja det er klassisk svindel, det vil aldrig kunne betale sig for en i USA at købe den i EU, slet ik når fragt, adaptor mm tages i betragtning...

Tilmeldt 14. Apr 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:11

Hej Alle

tak for jeres svar. Jeg kan se at i alle deler mit synspunkt om at det sandsynligvis er fup.

Min spørgsmål var dog mere rettet på om der er nogle af de oplysninger han beder om, om de kan misbruges.

Så hvis jeg kan sende ham paypal email oplysninger uden risiko, så kan jeg vel bare se om der kommer penge ind eller ej. og hvis der gør, er jeg så ikke i sikker havn?

det der kunne tale for at han godt vil købe maskinen er at modellen er Italiensk, og de er ret dyre i USA.

Hilsen Mohnsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg tror ikke det er til at overskue, og PayPal har lysende køberbeskyttelse - hvad nu hvis den transportør han får til at hente maskinen hos dig (om jeg husker ret) viser sig at være fake, og køber siger han aldrig har fået noget leveret - så går penge tilbage - så jeg synes den er så speciel at jeg trak følehornene til mig

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra kbh
Tilmeldt 20. Jul 13
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 13:16

En paypal betaling

vi han sidenhen kunne forsøge at få omstødt

prøv at sig til ham du fore trækker en overførsel via western union