Hej Jeg har en espressomaskine til salg på dba, og modtager for 2 dage siden en sms på engelsk fra en som er interesseret. Det skal lige siges at jeg var meget mistænksom lige fra starten, men man vil jo gerne sælge... Han beder mig om at skrive til ham på en email adresse. Han skriver herefter til mig på email: "Hello, I am interested in buying it and i would like to get it as soon as i can. how would you describe the condition? what is the fixed price? how long have you owned it? why are you selling it? Sorry about the too much of question. I hope to hear from you soon, and i will make all transportation preparations for the it to be transported to my home in United State. If possible can you send me some recent picture of it? You can reach me through +140434805xx Thanks, Paul."
på intet tidspunkt nævner han noget specifikt om maskinen, og jeg svarer ret overfladisk på nogle af spørgsmålene Herefter spørger han til prisen i USD og skriver bagefter: "I agree with your price and i will be adding the 3.9% PayPal surcharge to the total amount i will be paying you. So i will be paying directly into your PayPal account without any delay, just send me your PayPal address below. Full Name:
PayPal Email ID:
Mobile Number:
Or you can send me a paypal money request.
So once i receive the details i will go ahead with the payment immediately and then i will contact my shipping company after you get the payment. I will need your home address for the merchandise to be Picked Up by the Shipping Company"
og nu er jeg så gået i stå...
risikerer jeg noget ved at sende ham oplysninger om adresse, og paypal og navn?
mobilnummeret har han jo allerede da han har smsét til mig, og navnet fremgår også af mine email svar.
Man hører jo så meget, og jeg synes at dette lugter langt væk...
Jeg ser frem til at høre jeres vurderinger. |
mohnsen:Jeg har en espressomaskine til salg på dba, og modtager for 2 dage siden en sms på engelsk fra en som er interesseret.
Nu koster ting i USA ca 1/3 af hvad de koster i Danmark, så det er nok tvivlsomt at en, fra USA, vil købe en espressomaskine på DBA i DK :-) Spild af tid og ignorer...
der er oceaner af lignende historier, seek and you will find