Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

se eller cvr

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

På startguiden.dk står der at jeg skal have et cvr nummer før jeg starter op.

I følge en gammel ven skla jeg have et se nummer.
Er et se nummer ikke mit moms nummer? og er det ike kun nødvendigt ved en omsætning over 50.000 kr?
 
Er det et krav med et cvr nummer før jeg sælger noget?
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Se og CVR er idag stort set det samme efter hvad jeg har fået fortalt.

Og som du selv nævner er det først lovpligtigt at momsregistere sig når man har en omsætning der siger 50.000+
Der kan dog være mange fordele i at registrere dig alligevel selvom man ikke forventer denne omsætning det første år.
Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :
For de fleste af os er CVR- og SE-nummeret det samme. SE-nummeret er din registrering hos Skat. Et CVR-nummer er dit nummer i det centrale virksomhedsregister. Nogle virksomheder har flere SE-numre men kun eet CVR-nummer.
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvis jeg får sådan et nummer, så får jeg da store udgifter til revisor?

 
Skal jo indlevere regnskaber til staten
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du kunne få rigtig meget godt ud af at læse lidt på www.startguiden.dk

Store udgifter til revisor er nu så meget sagt, du kan somend lave alt selv hvis du ikke har meget.
Og ellers nøjes med at få en mindre revisor til at lave årsregnskabet ( hvor du så selv har lavet moms og bogført løbende )
 
Men smut forbi www.startguiden.dk www.skat.dk www.100svar.dk der står en helt masse når du er så grøn, som du lyder til at være.
Tilmeldt 20. Nov 05
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ved et tilfælde ringede jeg til CVR-registret i sidste uge - netop vedr. dette...
 
CVR-nr er entydigt og angiver overordnet virksomhed.
eks. Justitsministeriet har ET cvr-nummer som anvendes af alle institutioner under JM.
Hver institution har så et selvstændigt SE-nr til indberetning af forskellige ting.
 
I de fleste tilfælde er SE-nr og CVR-nr det samme (små virksomheder)
 
Med venlig hilsen
 
Carsten O.
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har prøvet at kigge inde på de forskellige sider.

 
Men syntes stadig ikke jeg kan finde svar.
 
Er det et krav at have et cvr nummer inden jeg sælger noget?
 
Ville en virksomhed købe noget af mig hvis jeg ikke har et cvr nummer?
 
Ville i?
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lyskjaer,

Hvis du bliver momsregistreret som en enkeltmandsvirksomhed er der ingen revisionspligt. Så kan du nøjes med at afleverer et regnskab du selv laver, sammen med din selvangivelse.
 
Du behøver ikke blive momsregistreret for at begynde at sælge, men når du når 50K er der ingen vej udenom. Til gengæld kan du som momsregistreret jo trække momsen fra på eventuelle varekøb og køb af ydelser. Det kan være en fordel i starten, hvor man typisk har nogle startomkostninger inden man kan komme rigtigt igang med salg. Eksempelvis til trykning af visitkort, brochurer etc.
 
Men selvom du sælger for under 50K, så skal du stadig lave regnskab som skal sendes sammen med selvangivelsen. Så der slipper du ikke alligevel  
 
Håber det hjalp lidt...
 
mvh Carsten
 
 
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hjalp utroligt meget.

 
Har sålige et par nybegynder spørgsmål:
 
Min selvangivelse, sender staten ikke den til mig og så skal jeg bare udfylde det der mangler og sende den ind igen?
 
Findes der en side hvor jeg kan se en kopi af et sådan regnskab(års/moms)
 
Bare så jeg har noget at gå ud fra
 
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at send en PM til The Game, han har tilbudt et Excell regneark i en anden tråd, så kan du få lidt inspiration der: http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=2297&pageNo=1

Selvangivelsen sender kommunen automatisk til dig i marts/april måned. Hvis du er momsregistreret kommer den udviddede selvangivelse automatisk, ellers skal du nok henvende dig på skattekontoret og bede om den udviddede selvangivelse. Den indeholder nemlig felter for selvstændige hvor man kan indtaste virksomhedens resultat, som man så bliver beskattet af.
 
mvh Carsten
 
 
Side 1 ud af 3 (22 indlæg)