Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

domænenavne handel

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har set nogle domænenavne .dk  jeg godt kunne tænke mig, men desværre er de ejet af andre.

Er sådan et domæne navn egentlig mere værd end de 45 kr. som det koster årligt hos dk-hostmaster + oprettelsesgebyret....

Eller hvilken pris skal man gi for sådan et domænenavn..??

Og det er vel ejeren der skal gi en pris og ikke køber ??

der er ikke noget særligt ved de navne jeg har kigget på..

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:12

Salg af domænenavne er ALTID sælgers marked, hvis køberen ikke kommer med et seriøst bud står det jo sælgeren frit for at afvise budet.

Jeg vil til enhver tid mene at det er køber der må komme med et bud, hvis vedkommende ellers ønsker at købe et domæne.

Og et givent domæne er mere end de 45 kroner værd må være op til køber og sælger at blive enige om, personligt har jeg selv et domæne i bunken, som jeg har afvist at sælge til 10.000 kroner, så det er meget op til folk hvad de vil have for deres ting.

Og der er altid noget særligt ved et domænenavn.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:49

Det er jeg enig med Anders i.

Nogle domænenavne handles for flere milioner kroner.

Jeg har f.eks. registreret www-candy.com og med flere millioner søgninger på Candy om måneden slipper jeg det ikke for under 50.000 Wink

Venlig hilsen, Christian

Tilmeldt 3. Jul 07
Skrevet kl. 12:39

Ja så mange penge ville jeg aldrig give for et domænenavn.. under 1000,- er rigeligt :-)

Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 13:04

Det er de færreste domæne navne der handles for store beløb, med mindre der er god trafik på. mange prøver at sælge et domænenavn på blandt andet QXL, og domæneformidleren, men salgspriserne bliver sjældent ret høje.

Værdien af et domænenavn er ikke ret stort i de fleste tilfælde og det kan oftest betale sig at købe et andet og ubrugt navn og så bruge pengene på markedsføring.

Tilmeldt 3. Jul 07
Skrevet kl. 13:11

G. Olsen:

Det er de færreste domæne navne der handles for store beløb, med mindre der er god trafik på. mange prøver at sælge et domænenavn på blandt andet QXL, og domæneformidleren, men salgspriserne bliver sjældent ret høje.

Værdien af et domænenavn er ikke ret stort i de fleste tilfælde og det kan oftest betale sig at købe et andet og ubrugt navn og så bruge pengene på markedsføring.

Hvor meget tror du at prisen almideligvis er ?
Tilmeldt 3. Jul 07
Skrevet kl. 13:12

Altså for et rent domænenavn, uden indhold på domænet...

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:14

Jeg er grundlæggende enig med jer - når vi taler danske domænenavne.

Men man skal jo tænke domænenavnets opfattelse i folks bevidsthed dybt ind i sin markedsføring.

Og for nogle, der har et stort budget kan en "høj" pris for et domænenavn være en rigtig god strategisk investering.

Med domænenavne er det som med så meget andet: Udbud og efterspørgsel styrer prisen.

.com domænenavnene er stadig LANGT mere eftertragtede end. .net .info .org osv.

Og det er hovedsagelig p.g.a. den opfattelse .com har i folks bevidsthed.

Venlig hilsen,
Christian

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 13:50

Jeg har tidligere solgt et domæne uden nogen form for indhold for kr. 14.000.

Køberen ville bare have dette domæne da det var meget sigende for hans produkt.

At domænet så stadigvæk (efter 1½ år) stadigvæk står tomt kan man så undre sig lidt over Big Smile

Fra Hørsholm
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 14:26

Jeg har været med til at købe et domæne for 10K fordi det havde et navn vi havde "forelsket" os i og et navn der passede fantastisk til min gamle arbejdsgivers brand + produktet... Det lanceres i øvrigt snart :-)

Jeg har også været med til at formidle kontakt mellem køber og sælger på et domænesalg til et sekscifret beløb i "den rigtige ende".

Når det så er sagt, skal et domæne der er noget værd have et enten fantastisk godt og simpelt navn, som folk automatisk enten gætter sig til eller har meget nemt ved at huske. Du kan selvfølgeligt også være heldig at et firma laver et produkt de meget gerne vil have til at hedde noget du har domænet på (som i første eksempel).

Et domæne uden trafik, der ikke tidligere har været brugt og/eller et navn der ikke er www.produkt/vare/tjenesteydelse/funktion.dk er næppe mere end et par hundrede kroner værd

/Seb

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)