|
Når man nu har taget et elektronisk bilag og lagt det i Dinero - er det så ok iflg. skat at smide original bilaget væk.? |
gjessing:
ja det er fuldt lovligt.
Debat
|
Hey Lund ikke (kun) for at være krakiler... Men har du nogen reference på den påstand? Vi har et tilsvarende skanningssystem kørende hos en del kunder og jeg har endnu ikke hørt nogle af deres revisorer bare været tæt på et klart svar... Det starter altid med 'i teorien', men slutter med 'for en sikkkerheds skyld' og en kasse bilag på arkiv... Mvh Lasse |
|
Aner ikke klar hvad du mener med elektronisk bilag - men hvis du har modtaget et bilag via IT og gemmer det i skyen - så er det helt OK. Du må ikke nøjes med at bogføre og så ikke ha et bilag og du må - ligeså lidt som du må miste et fysisk bilag - miste et bilag du gemmer elektronisk .- det er dit ansvar - at alle bilag kan vises frem vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
naturligvis. §5 stk 2 i bogføringsloven |
|
Et elektronisk bilag - kunne være en Taxa bon - eller en resturent bon - hvor det er en lille irriterende stykke papir der kan være svær at holde styr på - men hvis man kunne tage et billede af det og ligge det på Dinero - og efterfølgende smide bilag væk - ja så ville det jo være nemt.,. |
Lige netop, og det er det du kan med Dinero., fuldt lovligt. Så, så snart du har dit billag/bon i hånden, nup et billede og upload, og smid papiret væk med det samme. |
|
Det er ok bare du ved med sikkerhed du har de i skyen. Mistes det i skyen er det dit ansvar - så du skal bare garantere det findes tilgængeligt vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com