Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

´Tip-til-en-ven´-funktion - hvad virker bedst ... ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Skanderborg
Tilmeldt 21. Jan 06
Indlæg ialt: 288
Fra  www.hypersynectics.com Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er ved at lægge et ´tip-til-en-ven´ felt ind på en velbesøgt hjemmeside

- og, egentlig så ville jeg helst give muligheden for at besøgende kunne tilføje deres egen personlige hilsen til modtageren, fordi det er et tip om en gratis e-bog med nogle gode råd om livet - se evt. www.et-udbytterigt-liv.dk

- imidlertid, så ville det åbne for muligheden for misbrug også - således at anonyme afsendere kunne sende ´svine-mails´ der ville være vanskelige at spore og stoppe ... :-I

- så, hvad gør man - hvad virker bedst ?`

- er der så få misbrugere at det er ligegyldigt ?

- eller er faren reel, så det vil være bedst at nøjes med en standard-tekst ?

hilsner

dann sommer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:57

Du kunne måske give plads til begge?

Således din besked bygges op med først brugerens egen besked til modtageren, og til slut din standart besked.

Angående misbrug, kan jeg ikke give et dokumenteret svar - dog er min egen vurdering at der ikke er nogen reel fare ved at give mulighed for at brugeren indtaster en besked. En mulig måde at minske denne fare på, kunne være at man maksimalt kunne sende f.eks. tre tips pr dag, styret med f.eks. cookies.

En hel anden ting du måske kan svare mig på. Det er mange år siden "tip en ven" blev et must på alle websites. Men er der egentlig nogle der stadig benytter disse funktioner? Jeg ved ud fra min egen dårlige vane, at jeg aldrig benytter funktionen - selvom jeg egentlig kender en god modtager. Istedet fortæller jeg vedkommende om mit fund når jeg snakker med personen.  

Fra Skanderborg
Tilmeldt 21. Jan 06
Indlæg ialt: 288
Fra  www.hypersynectics.com Skrevet kl. 23:11

hej stampe

- tak for respons og overvejelser -

- og, omkring relevansen af tip-en-ven-funktionen - relevant spørgsmål - har fra anden side netop modtaget input herom, fordi hun har detaljeret statistik på en webside med denne funktion, og kan se at den ikke er benyttet særligt meget

- men, hvordan bliver gode web-sites så spredt ... ? - hvad gør en ´helt almindelig bruger´ helt konkret når han/hun falder over en god web-siden han/hun gerne vil dele med en god ven/veninde/kollega

- pt. kan jeg blot konstatere at vi har opnået et meget højt antal downloads på siden indenfor en meget begrænset periode - ... men er ikke helt klar over hvorledes budskabet bliver spredt

- vi har opnået en betydelig medie-omtale og presse-dækning, men tror ikke at det er hele forklaringen på det høje antal downloads

dann s.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)