Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webhotel betingelser

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære medAminoer

Jeg sidder her og er ved at skrive handelsbetingelserne for mit nye lille webhotel firma og er nu nået til "trafikken"  hos os kommer det ikke til at hedde "fri trafik" , der kommer til at være nogle rimelige trafikgrænser... min resarch viser mig at det ikke vil kommetil betyde noget for mere end 95% af privatkunderne, de fleste private's hjemmesider trækker stortset ingen trafik.

mit spørgsmål er: hvor kan man formulere det på en måde så folk ikke betragter det som en begrænsning, når nu de er vant til at det generalt hedder "fri Trafik" hos alle udbydere?

Nr. 2 ting er at der i vores betingelser kommer til stå at alle abonnementer áutomatisk udløber efter 1 år, ville det virke forkert at udsende en faktura ca 1 mdr før udløb, og efterfølgende en par venlige reminder optil udløb????

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 18:40

Hej

Man må ikke binde kunderne et år ad gangen, alene der løber du ind i problemer med forbrugerklagenævnet.

Det skal KLART og TYDELIGT fremgå, at et abonnement kan ophæves til enhver tid, med tilbagebetaling af resterende indbetalt beløb, som kunderne måtte have ved opsigelse før tid

Mogens

Easy Webhost

http://www.easywebhost.dk/

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 20:50

Hej Mogens,

Lad mig slå fast at jeg naturligvis vil overholde Dansk lovgivning. Kunmne du hjælpe mig og give mig et link hen til der hvor du har læst det?

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 11:00

google er din ven :

www.google.dk

Desværre husker jeg ikke den præcise side, men vistnok forbrugerrådet.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:20

www.easywebhost.org:
Man må ikke binde kunderne et år ad gangen, alene der løber du ind i problemer med forbrugerklagenævnet.

Jeg har intet kunne finde, er du ikke flink at se om du ikke kan finde det. For det stiller da mange forbrugere i en helt anden situation med webhoteller.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 11:37

hej

jeg vil ikke ind i en diskussion om det der skrives her eller ej (på nedensående link), men det giver et hint med en vognstang, at man nok bør tænke sig grundigt om :

http://www.computerworld.dk/art/31479?a=related&i=32317

jeg har selv det princip, at kunder der vil ud af en aftale får deres penge retur for den periode det drejer sig om.

Venlig Hilsen

Mogens Jørgensen

Easy Webhost

http://www.easywebhost.dk/

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:46

www.easywebhost.org:

jeg vil ikke ind i en diskussion om det der skrives her eller ej (på nedensående link), men det giver et hint med en vognstang, at man nok bør tænke sig grundigt om :

http://www.computerworld.dk/art/31479?a=related&i=32317

Så vidt jeg kan læse er det lidt en gråzone, men naturligvis noget man bør have med i sine overvejelser når man laver den slags betingelser. En anden ting at slå fast er vel også at det kun er gældende hvis man handler med privatkunder, så sælger man dedikerede servere des lige hvor hovedparten af kunderne vil være erhvervskunder kan man godt tillade sig at binde kunderne et år af gangen.

www.easywebhost.org:
jeg har selv det princip, at kunder der vil ud af en aftale får deres penge retur for den periode det drejer sig om.

Det er bestemt også et fint princip, men jeg kan også sagtens se det fra f.eks. one.coms side som ville have et kæmpe administrationsbesvær med dette, og det vil så i sidste ende øge priserne, hvilke forbrugerne også vil være sure over.

Det er svært at gøre alle tilfredse :)
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 17:05

Hej

prøver lige igen Smile

Fra Nørresundby
Tilmeldt 10. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 17:42

www.easywebhost.org:
jeg har selv det princip
Nu er der jo altså også en verden til forskel på gældende lovgivning og så dine principper Zorro..

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 17:46

Kære Mogens.

Webhoteller er ofte en speciel tilrettet vare, og derfor findes der fx ikke 14 dages fuld returrret, samt tilbagebetaling af abb. hvis kunden ønsker det opsagt før tid.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)