Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af kopivarer fra Kina

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 7. Oct 12
Indlæg ialt: 141
Fra  Badass Wheels Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino. Vi er ved at stable en virksomhed på benene, og vi sælger fælge importeret fra Kina.

Størstedelen af vores fælge har ikke noget "navn" som sådan, kun et produkt nummer. Men så er der en del af vores produkter som hedder BBS, OZ, Vossen, BORBET osv. Alle som er aftermarket mærkevare og som er meget dyrere i den vestlige verden end i Kina, så derfor er vi blevet i tvivl om vi overhovedet må sælge disse mærkevare uden at nævne noget om kopivarer?

Udover vores aftermarket kopi mærkevarer har vi også en hel del fabrikant fælge, altså sådan nogle som VW, Audi, Ford, Porsche osv. Alle sammen fælge som kommer fra en fabrikant, og som har et emblem i midten af fælgen men som vores forhandler kalder for replica fælge, altså en reproduktion af en original.

Så vi har 3 grupper af produkter. Aftermarket kopifælge af mærker som BBS, OZ og BORBET. Ukendte fælge som ikke har noget navn eller mærke. Og så vores replica fælge fra bilproducenter verden over.

Jeg vil gerne høre, hvad er det vi har lov til at sælge og hvad vi ikke har?

Kan det passe vi ikke kan sælge vores vare herhjemme, men at de godt må sælges i Kina? 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - der er forskellig lovgivning på området i de enkelte lande.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46834
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

men selv Kina er skam ganske obs på og har lovgivning mod kopier, så han må absolut ikke sælge replika mærke fælge der heller. Faktisk har Kina på en række områder hårdere kontrol og straf for egentlige kopier med logo end vi har, de har bare slet ikke tid til at nappe det hele - men tromler lystigt replikating over ved festlige lejligheder og straffer så det mærkes

De er endny bedre til at fange kopier uden logo i Hong Kong - så ja regler er forskellige

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Oct 12
Indlæg ialt: 141
Fra  Badass Wheels Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Min forhandler i Kina fortæller at han også har sin virksomhed i Moskva hvor han sælger hans fælge.

Men bare lige så jeg har forstået det ret. Er det ulovligt for mig at sælge fælge der er en reproduktion(replica) af en original BMW, Audi, VW fælg? Allesammen som er med logo i midten af fælgen 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46834
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det skal du bestemt regne med - alt uorriginalt udstyr som produceres som replica = kopi af andet design er ulovligt hvis ikke vi taler tekniske reservedele OG er det med LOGO så er det altid ulovligt med replika så dermed er sagen klar. Tolden tager kopier og replika i henhold til loven og får du dem igennem og BMW og andre ser det får du store omkostninger

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Oct 12
Indlæg ialt: 141
Fra  Badass Wheels Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John.

Så det vil sige at hvis jeg har en hjemmeside hvor folk kan gå ind på en produkt kategori der hedder BMW. Og alle produkterne under BMW er uden emblem i midten af fælgen, så er det stadig ulovligt for mig at sælge?

Hvad nu hvis jeg skrev at de hed noget som ikke fandtes? BAW f.eks. og solgte alle BMW replica fælge derunder, på den måde har det jo ikke længere noget med BMW at gøre, og derfor lovligt? Eller hvad?

- Jeg prøver kun at forstå hvor grænsen ligger mht. ophavsret og salg af andre firmaers produkter :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46834
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

grænsen er flydende. Alt design er som udgangspunkt beskyttet i 3 år fra start og alle store beskytter ofte siden længere ved betaling

Som tommelfingerregel siger man at ting skal variere mere end 15% fra originalen for udvendige dele. Som eksempel kunne du ikke bare kopiere et Rolex ur og skrive Lolex på skiven. Jeg ville heller ikke ha BAW fælge på min originale BMW men det er så en anden sag

Der er ikke en skarp grænse, blot er alt replica som er rene kopier af design klart forbudt i DK og mig bekendt i dag i hele EU og rigtigt mange andre lande

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Oct 12
Indlæg ialt: 141
Fra  Badass Wheels Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Men hvis jeg har 50 fælge som er BMW kopier men hvor der står BAW som er virksomhedens navn, istedet for BMW logoet ind i midten. Ville jeg så bryde nogen regler? 

Altså hvis alle fælg kopier er blevet erstattet med firmaets logo i midten, eller bare en blank fælgkapsel. Er det så stadig ulovligt at sælge de her kopier?

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja en kopi er en kopi, hvis den er 15% anderledes, så er det ikke nødvendivis en kopi. Men hvis BMW mener der ikke er nok forskel så har de flere penge til advokater en du har, så det kan blive meget dyrt.

Logoer og navne er selvfølgeligt no go at bruge, men du må gerne have en kategori på en shop der hedder BMW, og så have udstyr der passer dertil. Men det må ikke se ud som om shoppen har noget med BMW at gøre.

At kalde noget replika gør ikke at det ikke er en kopi.

En "rigtig" replika fælg er typisk en ny udgave af klassiske fælge der ikke produceres mere, her kan der så også være copyright problemer.

Teddy 

Tilmeldt 7. Oct 12
Indlæg ialt: 141
Fra  Badass Wheels Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er mit spørgsmål bare om en fælg med BMW logo i midten og en fælg uden noget logo er 15% anderledes?

Jeg har ikke tænkt mig at spørge hver enkelt bil fabrikant for at spørge om jeg kan sælge mine fælge uden at komme i klemme et sted. Men hvis min hjemmeside har en knap og billedet af BMW logoet, bare for at illustere for kunden istedet for ren tekst, og at der intet står på fælgende andet end "Made in China" Gør jeg så noget forkert ved det?

Jeg bruger replica i den form at det er en genskabning, kopi, reproduktion af noget originalt, og ordbogen har tydeligvis sammen mening som jeg. http://www.thefreedictionary.com/replica 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)