Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisorren svarer ikke på mine mails

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i en meget uheldig situation.

Fik lavet mit regnskab af et bogføringsfirma, de tog sig godt betalt, men blev aldrig færdige.
Vi havde et stort indkøb af varelager i 2012 og derfor forlanger skat, at vi laver en momssansynliggørelse.
Dette kunne bogføringsfirmaet af en eller anden grund ikke lave, selvom de havde alt bogføringsmaterialet, adgangskoder mm.

De truede mig til at betale det fulde beløb forud, før de ville indberette mit regnskab, som ikke var afstemt…!
Det gjorde jeg så, i håb om at de ville færdiggøre det.

Det skete umiddelbart ikke, derfor kontaktede jeg derfor en anden revisor, som kunne færdiggøre arbejdet for mig.
Ingen problemer, det skulle de nok se på, men da jeg så lige pludselig ikke hører noget, så kontakter jeg dem selvfølgelig.
Nu havde tonen fået en helt anden lyd, ja han havde talt med vores gamle bogføringsfirma, og han turde ikke hjælpe mig alligevel.
Der er ikke noget hokus pokus i mit regnskab. Nu svarer den nye revisor slet ikke på mine henvendelser... 

Nu står jeg så her, uden noget færdigt regnskab og uden min momsrefusion og uden revisor.

Nogen der har nogle gode råd til hvad jeg skal stille op?
Kan ikke komme videre. 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Bogføringsfirma betyder jo at du ikke rigtigt har en brancheorganisation at gå til og ikke et revisorklagenævn heller, så du må helt enkelt finde en revisor der vil gøre det arbejde for dig. Du KAN naturligvis indklage bogføringsfirmaet for en civil ret hvis du kan bevise de ikke har lavet det som de blev betalt for, men jeg tror det er gode penge efter dårlige

Beskriv problemet kort på www.agera.dk og få 3 gratis tilbud på revisor. Beskriv om du har alle bilag hos dig eller om der er et problem I at bogføringsfirmaet har bilagene + om du kan logge ind på dit regnskab som det ligger idag.

Du må også forklare der, om du slet ikke har et 2012 regnskab og i så fald på hvilken baggrund du har lavet skat for 2012 til tiden og indberettet moms - så de der skal byde ind har noget at gå på

Kunne skat evt nøjes med kopi af købsbilag for din købsmoms med en samlet opstilling af købsmoms ialt og kopi af dine fakturaer med salgsmoms og samlet opstilling af den del. 

Afhængigt af antal burde det jo kunne sandsynliggøre først og fremmest købsmoms men jo også salgsmoms. Jeg ved ikke hvad skat kræver for en sandsynliggørelse af moms ud over bevis for tallene i form af fakturaer.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)