Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af faktura / Svea Finans

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 13
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har netop startet mit eget ApS og sælger løsninger til små og mellemstore virksomheder. 

Der er desværre det lille problem, at selv om vores kunder er meget tilfredse er der en del mindre virksomheder som er meget dårlig til at betale til tiden, og det kan tage voldsomt meget tid at rykke for betaling.

Jeg har derfor snakket med Svea finans som tilbyder at købe mine fakturaer for 3-5% af det fulde beløb incl. moms + et gebyr på 90kr.

Men inden jeg laver sådan en aftale ville jeg høre om der var andre herinde som bruger dem eller noget af deres konkurrenter? Findes der en bedre løsning eller et bedre/billigere firma at lave sådan en aftale med?

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 22:42

Jeg kender ikke til firmaet, men 3 til 5% vil det sige du får kun 3 til 5kr af hver 100 kr,, det kan aldrig gå, så hellere sende rykkere de fleste vil jo betale.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:57

Det ville jeg aldrig gøre Big Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46622
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:25

kah:
Jeg kender ikke til firmaet, men 3 til 5% vil det sige du får kun 3 til 5kr af hver 100 kr,, det kan aldrig gå, så hellere sende rykkere de fleste vil jo betale.
ah mon ikke firmaet skriver, at de TAGER 3-5% af beløbet som factoring selskab ved fakturakøb så man selv får 95-98% af beløbet med garanti - det vil jeg nu nok tro.

Om man vil benytte factoring er givet noget der kan svares plus og minus til, det giver jo en hurtigere likviditet og så må man afgøre om 3-5% plus gebyr (var det 90 kr) i forhold til de enkle fakturabeløb frister nok. 

Helt så ringe som at man kun får 3-5 kr ud af 100 tror jeg nu ikke lige det er trods alt - det virker som en omvendt formuleringsfejl vil jeg mene og jeg tvivler lidt på at det er sveafinans der formulerer det sådan

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:12

Det lyder som prisen for Sveas fakturakøb. Bed decideret factoring ligger udbetalingen kun på mellem 70 og 90% indtil kunden har betalt.

Tilmeldt 19. Jul 13
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 08:25

Ja, det er klart at de kun skal have 3-5% og jeg derfor vil få 95-97% af min faktura.

Fordelen ved dette er at jeg får mine penge indenfor 2 dage efter jeg har lavet mit arbejde færdigt. Men jeg vil nok ende med at miste 700kr for en faktura på 9500kr x moms. Det synes jeg er lidt dyrt.

Findes der andre alternativer?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)