Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B2B webshop..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange gode indlæg på amino med råd til webshop-ejere, men de fleste drejer sig om webshops med salg til private.. Læg et stykke chokolade til kunden i pakken, pak det ind som en gave osv. holder ikke helt, når man skal sende en palle papkasser..

Men hvad er dit bedste råd til webshops du handler i professionelt? Ud over leveringstid og pris - Hvad er så det vigtigste for dig?

Hvad har fået dig til at vælge din nuværende emballage leverandør - Er det fordi du kender navnet, fordi de giver mængderabat, fordi de har en lækker hjemmeside, fordi de har nogle specielle produkter..?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:46

Mine leverandører skal levere hurtigt, helst gerne inden jeg selv ved jeg har brug for det. En mulighed for dig var måske at lave et koncept hvor du stiller 5 paller (eller hvor meget du nu vurderer kunden har brug for) ud til kunden og så betaler efterhånden som kunden får brug for det. Hvis der går for lang tid uden salg fra kunden kan du hente pallerne igen...det giver måske lidt mer-omkostninger i din ende men tilgengæld ville jeg værdsætte at jeg havde minut-minut levering.

Det ville være en afgørende parameter for mig.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 11:13

Uh nej det lyder som et større projekt..

For det første er der ikke særlig stor fortjeneste på emballage, og da det fylder en hel del, udgør fragten en temmelig stor omkostning..
Så at skulle fragte paller frem og tilbage, ville i sig selv blive meget dyrt..

Og så ville det også kræve, at vi havde en sælger der kørte forbi kunden en gang fx hver 14. dag, for at tælle op hvor meget de havde brugt, og evt. fylde op, hvilket også er en ekstra omkostning, da vi ikke har sådan en i dag.

For det tredie er der på mange produkter en "holdbarheds-dato", fx kan klisteret på boblekuverterne ikke holde evigt, dvs. de skal opbevares under de rigtige forhold og ikke stå for længe på lageret af gangen, hvilket ville være svært at holde styr på på et eksternt lager..

Så er der spørgsmål om forsikring fx i tilfælde af brand, hvad gør man hvis kunden ikke betaler, hvordan beviser man at kuinden har brugt det antal de har (skal kunden fx selv være med ved optælling), vil kunden bestille alt muligt de ikke har brug for bare fordi de ikke skal betale nu osv..

Desuden er det de færreste steder man har fx 5 pallepladser til overs, med mindre det er til varer man virkelig bruger af..

Så jeg tror ikke, det var noget, jeg turde kaste mig ud i..

Men vi tilbyder vores kunder, at hvis de fx skal bestille noget med tryk eller i et specielt mål, og skal købe et minimum antal, men ikke har plads til at have dem stående, kan de betale for varerne samlet og have dem stående på vores lager - her efter sender vi emballagen til kunden efter ønske..
Andre kunder har vi en aftale med om, at vi skal ringe til dem hver gang vi har en leverance fx i Vejle og høre om de skal have noget med..

Men du har ret i, at emballage er noget, man skal bruge her-og-nu og altid kommer for sent i tanke om, at man har glemt at bestille og leveringstiden nok er afgørende.. Måske kunne man lave en sms-service, eller mail-service, hvor man påminder om at huske at købe til lageret eller lign.. Den må jeg lige tænke over!

Tak for svaret.

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 11:23

vi bruger også en del emballage, men indtil videre er vi aldrig løbet tør!

Så just-in-time er ikke så nødvendigt for os, men en form for påmindelse kunne være fint!

Ved at I ringer eller mailer indimellem for at følge op på om man mangler noget!

At sende nogle vareprøver på jeres andre varegrupper sammen med ordre, kunne også give noget mersalg!

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 13:11

Vi er faktisk for nylig begyndt at sende vareprøver med, sammen med et lille postkort som beskriver pågældende produkt..

Mht mail/opringning ville jeg nok være nervøs for at gøre det ved kunder som jeg ikke kender så godt/ikke har handlet her så tit, jeg ville være bange for det var for påtrængende/sælger-agtigt og virke irriterende på kunden..

Men man kunne selvfølgelig tilbyde det, så når kunden opretter sig på hjemmesiden, kunne de selv vælge, om de ville have tilsendt påmindelse pr mail..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)