Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bitcoin mining

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

 

Som nogle nok har set er bitcoin handel og mining, blevet noget af et populært emne.
Jeg har også været inde og undersøge sagen lidt, og har spekuleret lidt over nogle ting.
Hvis man begynder at mine (lave bitcoins via computer beregninger), kan det ikke betale sig med mindre
man allerede var med fra starten af.
Hvis man dog laver et firma i stedet for bliver det mere rentabelt, da man så kan trække udgifter til
hardware og strøm fra... Eller kan man nu også det.
Det er så her mit spørgsmål til jer er:
Bitcoin mining kan det godt betegnes som legalt firma anliggende?
Skal man bare have en indtægt hvis man skal have et firma eller skal der ligge noget til grund for sine indtægter?

Håber i vil hjælpe mig med mine spørgsmål Smile

 

Jack

Tilmeldt 21. Dec 09
Indlæg ialt: 238
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må være et større regnestykke om det kan betale sig, men du kan jo købe computerkraft eksternt gennem dit firma - men om det er rentabelt i forhold til at udbyttet tvivler jeg stærkt på. PT - er bitcoin kursen nærmest som en boble - og for få dage siden så vi på dansk grund et eksemple på et større hackerangreb hvor bitcoins blev stjålet - så mon ikke kursen snart falder, når det viser sig, at dette digitale luftkastel ikke er så sikkert endda?

 

mere om bitcoins: www.btc-bitcoin.net

 

 

Tilmeldt 11. Feb 12
Indlæg ialt: 153
Fra  www.KK-WebDesign.dk Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Om det kan betale sig, så tror jeg det kan.... HVIS DU HAN PENGE NOK TIL AT STARTE. 

http://www.butterflylabs.com/

http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator

Så kan du selv se, at der skal skydes RET store beløb afsted, men jeg tror at det kan indhentes hvis der er penge nok til at købe en betydelig del af butterflylabs næste produkt OG gøre det samme hver gang der bliver relanceret noget!

Men det gode spørgsmål her er: Må/kan det være et firma, se DET vil jeg også gerne vide.... Og jeg håber der er nogle som er kvalificerede til at svare, for det vil være interessant.

Pizzaria, grillbar eller lign søges til gratis WordPress hjemmeside - Hosting/domænenavn kan købes for 249 kroner.

Fra Herning
Tilmeldt 6. Mar 12
Indlæg ialt: 64
Fra  Tjen Gavekort Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jack,

Hvis du kun vil bitcoin mine med din computer, så kan det absolut IKKE gå at begynde med det. Du skal jo tænke på, at det koster penge at bitcoin mine - Eller rettere sagt, det koster strøm = penge.

Jeg arbejder selv en del i bitcoin for tiden, og valutaen vil snart gå i bund, så det kan ikke gå at starte med det! :)

Mvh.

Vil du tjene et gavekort gratis? Besøg www.tjengavekort.dk !

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for jeres hurtige respoms. samt mening på mining af bitcoins.
Men hvis vi skal svare på spørgsmålene?

Fra Haderslev
Tilmeldt 26. Jul 13
Indlæg ialt: 121
Fra  Express-sites Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jack:
Bitcoin mining kan det godt betegnes som legalt firma anliggende?

Bitcoin mining kan ikke betegnes som et legalt firma anliggende, i min mening.

Du bruger jo din egen computer til at mine det. Og vi snakker altså om (Hvis vi er i en af de større pools) et par småkroner.

Jack:

Skal man bare have en indtægt hvis man skal have et firma eller skal der ligge noget til grund for sine indtægter?

Vil nok sige at der skal være en grund.

Kan jo ikke bare sige at jeg tjente 1 million, og hvis de kigger ind til det solgte jeg stoffer istedet for hjemmesider :D

Freelance Web Design. www.express-sites.com

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan nok godt være svært at ligge til grund hvor man har en hvis mængde penge fra.
Mange tak for svaret

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan det overhovedet svare sig at lave bitcoin mining i dag?

Jeg ved godt en Bitcoin ligger i $850 cirka.

Men man skal have en seriøs maskine stående for at kunne beregne hurtigt nok, eller også skal man invistere en del penge i hardware. og kan det tjenes hjem igen?

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for alle svarende :)
Har lige et spørgsmål mere.
Hvis man nu tjente penge på bitcoin mining, uden virksomhed.
Så skulle dette vel opgives til staten.
Men hvis man nu mistede penge på det, ville det kunne trækkes fra?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

mig bekendt ligger beskatning og andre bitcoin spørgsmål i udvalg og der vil komme noget ud inden årets udgang - men for valuta generelt gælder at spekulation beskattes (vel i princip efter lagerprincip men at tab faktisk ikke giver fradrag - du kan vente på klogere eller læse lidt her http://www.fxvalutahandel.com/forex-skatteregler

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)