Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hobby virksomhed - under 18 år

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Nov 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg og en ven (begge 16 år) er ved at starte en hobbyvirksomhed vedrørende et tøjmærke vi er ved at opbygge.

Nu er mit spørgsmål bare om man så også skal godkendes af statsforvaltningen som umyndig virksomhed hvis man bare er en hobbyvirksomhed.

Desuden har jeg allerede fået en godkendelse fra statsforvaltningen vedrørende salg af iphone covers skal jeg så sende en helt ny anmodelse til statsforvaltningen hvis jeg vil starte en ny virksomhed?

Håber på svar hurtigst muligt

Mvh Niklas Stallknecht

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

NiklasStallknecht:

Jeg og en ven (begge 16 år) er ved at starte en hobbyvirksomhed vedrørende et tøjmærke vi er ved at opbygge.

Nu er mit spørgsmål bare om man så også skal godkendes af statsforvaltningen som umyndig virksomhed hvis man bare er en hobbyvirksomhed.

Hobbyvirksomhed er det ikke - det er jo ikke en hobby men derimod noget I vil tjene penge på og det bliver ikke skattemæssigt til en hobbyvirksomhed - det er en meget brugt misforståelse - lås evt om HOBBYVIRKSOMHED Derimod må man godt sælge for/omsætte for under 50.000 kr uden at skulle momsregistreres MEN når du er momsregistreret må du intet sælge uden moms OG du må mig bekendt godt sælge andet end de iphone covers du er godkendt til - men det kan du jo lige checke med statsforvaltningen. Man behøver ikke en virksomhed for hver ting man ønsker at sælge

Sidste MEN er at din ven jo ikke har samme tilladelse og han er derfor IKKE en del af virksomheden, det er din og kun din og ansvaret i øvrigt dine forældres.

Hvis din ven skal ha noget ud af det, skal det være som løn og han kan ikke blive medejer uden at I får tilladelse til et I/S med ny tilladelse fra statsforvaltningen hvis I sammen vil drive et I/S som er navnet for en personlig virksomhed med mere end en ejer - for andre se evt: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html om tilladelse

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)