Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster det at oprette et GmbH?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 2. Mar 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har kontaktet et revisions selskab i Tyskland med henblik på oprettelse af et GmbH.

Omkostninger inkl. rådgivning og retsomkostninger samt notar er € 1.800 (uden moms)

Jeg synes umiddelbart, det lyder som en høj pris. Kender du noget til prisen på oprettelse af et GmbH i Tyskland?

Med venlig hilsen

Julian

Fra København V
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 206
Fra  Brainiac Skrevet kl. 15:42

Hej,

Der findes vist ikke et fast beløb på det. Det afhænger af hvad din revisor koster. Har lige læst lidt om det og det ser ud til at man skal regne med mindst 1500 euro for etableringen.

Venlig hilsen,

Lars

Tilmeldt 2. Mar 10
Skrevet kl. 16:28

Okay Lars, tak for svar.

Så er det nok ikke helt ved siden af - Men dyrt i forhold til at oprette et dansk ApS!

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 17:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu kender du jo givetvis intet til selskabsreglerne i Tyskland og du nævner selv, at tilbuddet er inkl. Rådgivning, så derfor du givet et par timer som nok vil være godt givet ud.
Det er jo især værd at bemærke, at selvom gmbh stiftes for 1eur? Er det i tysk retspraksis meget stor fokus på likviditetsberedskabet!
Det skulle jo nødigt blive en bagdel, at stifte et selskab. Herudover ved jeg ikke om du sidder i Tyskland eller dk, men det er jo især også værd at holde styr på skattereglerne konkret. Så afhængig af mængden f rådgivningstimer der er lagt i tilbuddet er det nok penge godt giver ud.

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 2. Mar 10
Skrevet kl. 18:00

Hej Cef.

Rådgivning er nok mere ment som det praktiske arbejde omkring stiftelsen. Jeg skal sådan set blot møde op og skrive under :)

Rådgivning af skattereglerne er ikke inkluderet i prisen.

Lige for at slå fast: man kan ikke stifte et GmbH for 1 €, så er det et UG selskab / GmbH light, der omtrent svarer til et "Ltd".

Indskudskapitalen på mindst € 1 er i øvrigt også urealistisk, fordi man ikke kan åbne en bankkonto for selskabet med 1 € i indskudskapital.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:26

1800 Euro er ikke galt. Du skal vaere opmaerksom paa alle de smaa omkostninger som følger med - handelskammer, kommune mv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46636
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:58
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Henrik Koudahl:
1800 Euro er ikke galt. Du skal vaere opmaerksom paa alle de smaa omkostninger som følger med - handelskammer, kommune mv.
Koster UG (IVS tanke) noget i samme stil?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15100
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:59

Prisen lyder meget fornuftig, hvis det er inkl rådgivning... 

Cookie - John Hannover:

Henrik Koudahl:

Det kommer an på, hvor omfattende du vil have redegørelser mm lavet. Men normalt kan man få det fra ca 3-400 euro og op efter. Men det er kun for det basale, dvs ingen rådgivning eller lignende!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15100
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:04

Inden du får oprettet dit GmbH, der vil jeg anbefale dig, at du bruger de 3-5000 kr, som det koster at få rådgivning i de forskellige virksomhedsopbygninger, som der kan laves omkring et GmbH. Der er mange penge at spare, og der er billige måder til udbytte mm, men reglerne er meget kompliceret, så jeg vil anbefale dig, at du får en revisor til at gennemgå dem med dig...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:08

Cookie - John Hannover:

Som Morten nævner kan det gøres for 300- 400 €. ex rådgivning.

Jeg har det lidt ambivalent med rådgivning. Rådgivning  eller folk der kender markedet kan være gode at have på sidelinien. Jeg ville f.eks. aldrig selv have fundet ud af at jeg skulle registreres for en afgift fra Kejser Wilhelms tid......

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)