Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mine bedste venner hedder engagement og investering

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har overvejet meget hvordan jeg skulle skrive dette opslag uden at virke arrogant. Jeg vil gerne tale om det at være iværksætter.

Folk i dagens danmark som ønsker at skabe deres egen virksomhed har så mange høje mål og ambitioner at det hele skal gå hurtigt, og at der skal tjenes penge med det samme. Der er skabt rigtig mange nytænkende unge til dags dato som ønsker at starte egen virksomhed, og som synes de har de der skal til, og som synes deres ide er det som kunne gøre dem til millionærer på ingen tid. 

Mange starter en virksomhed, de går ind og registrerer sig, får et CVR nummer, køber et domæne, sætter deres virksomhed klar til det helt store. Efterfølgende.. Ja hvad så? Den ide som nu er skabt til iværksætteren skal selvfølgelig sættes i værk. Mange tror det tager et par dage også er den i kassen, men nej! Det at være iværksætter kræver squ nosser, og er ikke bare noget som man lige får sat igang.

Hvis du vil sælge et produkt, som du tror kan være i dine fremtidiges kunders interesser så plejer man selvfølgelig at købe et parti af de varer hjem og begynder derefter at sælge det for så at se om det giver pote. Det kunne også være du havde skabt noget helt nyt, en bestemt tjeneste eller ydelse som der var mange penge værd for dig, hvis altså du formår at skabe den omtale til dit produkt/ydelse som der skal til..

Her er det så det går galt.. Iværksætteren formår ikke at markedsføre sit produkt ordenligt og går simpelthen kold på sin ide, han mister interessen og står nu her med en ide, som hvis han bare havde troet lidt mere på, måske kunne lykkedes, men sådan er for det meste idag. Der bliver sat noget igang, men det bliver aldrig fuldført.

Det at være iværksætter kræver squ tid, og det kræver timing og det kræver hjerne! En anden ting, som jeg faktisk også vil betegne som en VIGTIG ting er investering. De fleste iværksættere idag har ikke modet på at ligge de penge i deres ide som det tager for dem at få skabt det hen her omtale.. Omtalen er super vigtig! Om det så er dårlig eller positiv omtale er så en anden snak. Men først og fremmest, alt omtale er positiv omtale, som man nu siger..

Jeg som eksempel startede i 2009 med at lave YouTube videoer om gaming hvor jeg selv rendte rundt og skød med en sølle sniper i et spil, hvori på den YouTube kanal havde jeg et semi antal seere som fulgte min vej igennem spillet.. Man kunne godt kalde det fans?? Jeg ansøgte senere hen om et partnerskab med en større virksomhed for gamere som ville have penge for deres videoer via. reklamerne på deres YouTube kanal.

Så senere hen i 2011 skabte jeg mit helt eget community på YouTube hvor gamere eller grafiske artister kunne bidrage med deres videoer om hvad end de nu lavede, også uploadede jeg dem. Det var et alt i et sted hvor alle gamere kunne finde inspiration til deres egne videoer og gameplay. Siden blev rigtig populær pga. mit engagement og min høje investering af tid og penge for at få budskabet ud til folk. Jeg husker at jeg brugte omkring 20.000 bare på markedsføring på de første par måneder. Det blev så senere indtjent igen eftersom mine seere på kanalen voksede. Jeg ansøgte så derefter også om et partnerskab med denne større virksomhed igen, og kunne så selv begynde at tjene penge på de videoer som blev uploadet til kanalen.. 

Efter ca. 2 år af konstant uploading af videoer mv. fik jeg en ny ide. En ide som idag har gjort at jeg kan leve resten af mit liv uden at skulle tænke på diverse økonomiske problemer mv. Ideen bestod af mit eget firma. Ja uh ha, store ord for en 17 årig. Men altså, fra alle mine år i YouTube netværket havde jeg nu selv et kæmpe netværk hvor alle kendte mig, og alle ville hjælpe fordi de ved at jeg var en person som var engageret i det jeg lavede og måske en dag ville hjælpe dem med noget de manglede hjælp til. 

Jeg skabte min rigtige første virksomhed ved selv at finde youtubere som havde dette her engagement ligesom mig selv. Pga. mit netværk med YouTube skrev jeg en kontrakt under hvorved jeg fik muligheden for at bestemme hvilke videoer der skulle reklameres og hvilke af mine kunders som ikke skulle. Efter godt 1-2 måneder havde jeg allerede skabt et kæmpe firma med over 150 kunder. Mine "kunder" også kaldet mine partnere havde netop det engagement som jeg selv havde og det var som gjorde det så skidefedt. Jeg arbejede omkring 14 timer i døgnet og der var ikke noget som hed venner, kæreste osv på det tidspunkt. Det var firmaet og intet andet (selvfølgelig lige skolen også..) Mine 150 partnere fik i gennemsnit ca. en million visninger på deres videoer i alt dagligt, det var rigtig godt for min virksomhed, den var nyetableret, men den kunne allerede begynde at tjene penge. Der ligger selvfølgelig meget mere bag ved denne virksomhed, men den må vente til jeg skriver min første bog.

Ca. efter et halvt år i denne branche fik jeg endnu en ide. En ide til hvor jeg kunne bruge det samme system som jeg selv havde oprettet og optimere det med flere reklamer, og bedre reklamer. Jeg fik ideen på hvorfor ikke opkøbe forskellige video licenser og derefter putte reklamer på de videoer som allerede var virale, det var da årtidets ide. Det har jeg så gjort i et godt halvt år nu, og er stadig i fuld gang. Virksomheden omsætter for millionbeløb om året nu, og det er kun takket være mine gode venner engagement og investering.

Så i slutningen af 2013 som vi sidder i nu startede jeg så Earpods.dk. En ven og jeg investerede begge en masse penge i projektet (flere end de fleste af jer som læser nogensinde ville investere i et projekt som var usikkert). Vi fik virksomheden op og køre allerede efter en måned med selvfølgelig rigtig meget arbejde. Jeg arbejdede mindst 7-10 timer hver dag, både på alt muligt grafisk til hjemmesiden, men også til alt det der ligger udover.. det tager lang tid og forklare..

Lidt facts om mig:

Jeg er 18 år.
Jeg har 4 virksomheder.
Jeg er igang med en HHX uddannelse.
Jeg har en kæreste.
Jeg er aldrig gået død på en ide.
Jeg fejler konstant. 
Jeg lærer af mine fejl.
Jeg er ligeglad med hvad folk tænker om mig.
Jeg er et engageret menneske.
Jeg investerer min tid grundigt.

Min pointe med dette lange opslag er simpelt. Hvis du vil være iværksætter, så fint med mig, og alle os andre som ved hvad de kræver, men så gør det dog for faen'. Investerer tid, penge og engagement i projektet. Måske lykkedes det og måske lykkedes det ikke. Du ved det aldrig medmindre du prøver. Over and out..

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)