Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af ny PC køb i regnskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Albertslund
Tilmeldt 6. Jul 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Alle.

Jeg har lige købt mig en ny billig pc. til 2500 kr. inkl. moms.

Jeg skal i Dinero programmet bogføre det under... småanskaffelser eller under afskrivninger af driftsmidler?

Og desuden kun 2000 kr. ex moms. PC vil kun blive brugt til firmabrug, så jeg agter at trække hele momsen fra også.

Mit spørgsmål gælder desuden, hvis jeg også køber en ny mobil, der udelukkende vil blive brugt i virksomheden.

Hilsen herfra

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47211
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:08

Freelance KAM:

måanskaffelser eller under afskrivninger af driftsmidler?

Og desuden kun 2000 kr. ex moms. PC vil kun blive brugt til firmabrug, så jeg agter at trække hele momsen fra også.

småanskaffelser - og maskinen skal ikke gerne være til rådighed hjemme da det er rådighed der oftest er kriteriet for hele momsen

Freelance KAM:
Mit spørgsmål gælder desuden, hvis jeg også køber en ny mobil, der udelukkende vil blive brugt i virksomheden.
i en personlig virksomhed må du regne med at det er selve rådigheden der udløser skat af fri telefon med 2500 kr - ikke om du som sådan bruger den men rådigheden - Jeg kan ikke se man kan gi sig selv tro og love erklæring som KAN bruges overfor ansatte i visse situationer, så det vil være rådigheden https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2112242 (hvor mange jo ellers ville ha en ældgammel med tale tid liggende ved siden af i personlig virksomhed og loven være uden virkning)

vh

Fra Albertslund
Tilmeldt 6. Jul 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:16

Den vil ikke være til rådighed til andet end arbejdsrelaterede arbejder. Kun jeg bruger den og kun i arbejdstiden og ikke til hverken spil, video m.m. Kun mailskrivning og surf i forbindelse med arbejdet.

SÅ burde det være ok? Jeg har tre andre Pc, som bruges privat nemlig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47211
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:17

Freelance KAM:

Den vil ikke være til rådighed til andet end arbejdsrelaterede arbejder. Kun jeg bruger den og kun i arbejdstiden og ikke til hverken spil, video m.m. Kun mailskrivning og surf i forbindelse med arbejdet.

SÅ burde det være ok? Jeg har tre andre Pc, som bruges privat nemlig.

jep

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)