Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger en der har evner med programmere

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 11. Nov 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er en gruppe drenge med en innovativ idé som har brug for hjælp af en der har noget erfaring med programmering.
Hvis personen ikke er i stand til/kan det vi har brug for. Det er til en software som skal bestå af man sætter en form for USB i en computer som så skal slukke for skærmen og sende billedet op på en ekstern skærm. Det skal foregå trådsløst 
Vi tager med glæde imod gode råd.
Skriv til os hvis i har nogle evner for programmering og vil høre mere. Vi glæder os til at høre fra jer  

Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Aug 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Systemkonsulent Morten Larsen Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er massere folk her på Amino som kan programmere. Men det ville nok være bedre hvis i skrev lidt om hvad i havde brug for her i tråden - det er måske for meget at forvente at alle programmører her på Amino sender jer en besked for at hører mere.

/Morten

Fra Haderslev
Tilmeldt 26. Jul 13
Indlæg ialt: 121
Fra  Express-sites Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er der jo mange former for programmering.

Er det programmering af scripts, software eller apps?

eller er det kodning af hjemmesider?

Freelance Web Design. www.express-sites.com

Tilmeldt 11. Nov 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

en software :)

Tilmeldt 11. Nov 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

det er til en software som skal bestå af man sætter en form for USB i en computer som så skal slukke for skærmen og sende billedet op på en ekstern skærm. det skal foregå trådsløst

 

Tilmeldt 10. Nov 13
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

projectx:
man sætter en form for USB i en computer som så skal slukke for skærmen og sende billedet op på en ekstern skærm.

Ovenstående er, lidt afhængigt af platform, forholdsvist enkelt at lave. Faktisk så enkelt, at jeg vil tro adskillige eksisterende præsentationsapplikationer allerede har funtionaliteten, så I kan nøjes med at konfigurere et eksisterende produkt. Det er dog min fornemmelse, udfra de øvrige informationer vi får, at der er mere i det, end det.

Det må være muligt for jer, at forklare funtionaliteten bedre, uden nødvendigvis at afsløre jeres idé, hvis det er det I er bange for. Hvad betyder det f.eks. at det skal være trådløst? Er det billeder fra USB'en, eller fra computeren? Er det slet ikke billeder, men mener I at desktop'en skal vises på ekstern skærm?

Smil

/Andy

Tilmeldt 11. Nov 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

det er billedet fra selve computer skærmen som vi skal have skal slukke og dermed skal billedet kommer op på en anden skærm som er nogle briller. i stedet for brille glas er der så 1-2 skærme i. måske lidt ligesom google glasses. det er sådan noglelunde det i første omgang.

Tilmeldt 10. Nov 13
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

projectx:
det er billedet fra selve computer skærmen som vi skal have skal slukke og dermed skal billedet kommer op på en anden skærm som er nogle briller. i stedet for brille glas er der så 1-2 skærme i. måske lidt ligesom google glasses. det er sådan noglelunde det i første omgang.

Tak for uddybningen. Umiddelbart vil jeg tro, at jeres største udfordring er at designe den hardware I skal bruge til projektet. For at gøre det simpelt, ville jeg nok finde nogle ældre Virtual Reality briller, som der er produceret mange af, og som kan findes billigt på Ebay. Med disse kan I lave et Proof of Concept, baseret på ledning, og så arbejde videre udfra det. Det er altid rart, at se at ens idé faktisk kan fungere, omend i en primitiv udgave.

Derefter findes der flere microprocessor-løsninger I kan kaste jer over, såsom Raspberry Pi og Anduino, som har moduler til at håndtere trådløs kommunikation nemt og enkelt. Om de lige kan håndtere skærmbilleder, ved jeg faktisk ikke. Når I så har et fornuftigt setup, får I designet en dedikeret brille med computeren indbygget.

Jeg tror I får rigeligt med udfordringer med at designe ovenstående, så det er nok lidt tidligt at begynde at programmere på interfacet til computeren allerede så tidligt i designfasen.

Smil

/Andy

Tilmeldt 11. Nov 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

tror du at bluetooth ville have høj nok båndbredde til at sende et hd billed fra computeren op i skærmen? hvis du har nogen viden om det 

Tilmeldt 10. Nov 13
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

projectx:
tror du at bluetooth ville have høj nok båndbredde til at sende et hd billed fra computeren op i skærmen? hvis du har nogen viden om det 

Jeg ville bruge wifi til opgaven. Det er også nemmere at arbejde med, og giver nogle gode muligheder for at integrere med andet udstyr.

Smil

/Andy

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)