Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Web-Integrator erhvervsuddannelsen (SDE)

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Haderslev
Tilmeldt 26. Jul 13
Indlæg ialt: 121
Fra  Express-sites Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Her den 6 januar skal jeg starte på Web-integrator udannelsen (EUD) på syd dansk erhvervskole, ville høre om der var nogle af jer aminoer som har taget den samme uddannelse? Og hvis ja, kunne i dele jeres meninger om udannelsen og eventuelle oplevelser?

Freelance Web Design. www.express-sites.com

Fra Roskilde
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 550
Fra  Kolind Media Skrevet kl. 09:49

Hej Frederik

Jeg har taget Web-Integrator uddannelsen på RTS (Roskilde Teknisk Skole). Der var det sådan delt op at du lærte HTML/CSS (design, som de kalder det) på grundforløbet og PHP el. ASP på hovedforløbet.

Jeg må være ærlig at tilstå, at uddannelsen ikke var noget for mig. Det skal forstås som, at jeg kunne have taget merit for hele grundforløbet og halvdelen af hovedforløbet. Jeg valgte dog at blive, fordi jeg så havde tid til at lave de ting jeg gerne ville - nemlig forberede firma og have egne kunder.

Din læring på uddannelsen afhænger meget af hvor meget du kan i forvejen, og hvor meget du er villig til at arbejde med det i fritiden. Sådan var det i hvert fald på mit hold - der var nemlig alt for mange elever til 1 lærer.

Det var lige min erfaring :)

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 09:50

Jeg tog uddannelsen på Media College Aalborg som Web-Integrator.

Jeg tror personligt det er den uddannelse i Danmark der har den største frafaldsrate i hele Danmark. 102 elever startede, 22 bestod, 4-5 af de 22 folk kan faktisk programmere.

Ihverfald i Aalborg, skal man ikke forvente at få materiale der er lavet i år 2000+, lærerne er inkompatente, og ved ikke hvad de laver.

Den ene er uddannet i office 2007, den anden har ingen uddannelse som programmør/web-integrator, den tredje er uddannet gartner. osv osv.

Aalborg versionen af web integrator, er ihverfald den største fail eksisterende på denne jord. Sorry to say - men man prøver at lære ting, og man vil få at vide "dette er sådan det fungere i det virkelige liv" - som så viser sig det ikke er. Så ja, vi 4-5 der kunne programmere før vi startede, er de eneste der sidder med arbejde idag Big Smile

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 10:04

Lucas - Hosting4Real:

Jeg tog uddannelsen på Media College Aalborg som Web-Integrator.

Jeg tror personligt det er den uddannelse i Danmark der har den største frafaldsrate i hele Danmark. 102 elever startede, 22 bestod, 4-5 af de 22 folk kan faktisk programmere.

Ihverfald i Aalborg, skal man ikke forvente at få materiale der er lavet i år 2000+, lærerne er inkompatente, og ved ikke hvad de laver.

Den ene er uddannet i office 2007, den anden har ingen uddannelse som programmør/web-integrator, den tredje er uddannet gartner. osv osv.

Aalborg versionen af web integrator, er ihverfald den største fail eksisterende på denne jord. Sorry to say - men man prøver at lære ting, og man vil få at vide "dette er sådan det fungere i det virkelige liv" - som så viser sig det ikke er. Så ja, vi 4-5 der kunne programmere før vi startede, er de eneste der sidder med arbejde idag Big Smile

Er det ikke generelt sådan, det er med rigtig mange uddannelser? Stick out tongue

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 10:08

Du kan jo en del af det grundlæggende i forvejen. Kig eventuelt på Jquery/JS på codecademy.com

Jeg tror ikke, som de andre også skrive, at du skal forvente at underviserne er helt fremme i skoene, men en nogen af dem har noget erfaring fra banchen og kan være gode at "spille bold op ad" og hvis du er heldig lære dig lidt om best practice.

Hvis du (som HTML/CSS kyndig) skal have noget ud af forløbet så skal du sørge for at finde nogen ligesindede mellem dine klasse kammerater og så, groft sagt, sparke røv med dem.

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 10:23

Og et andet tip, hav bekendtgørelsen klar for uddannelsen, vi fik brug for den mange gange :D

Også husk, at du må ikke lære for meget, fordi det står der i bekendtgørelsen ;)

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1147
Skrevet kl. 10:51

Jeg går p.t. på webintegrator uddannelsen i Roskilde hovedforløbet og jeg kan kun give dig et råd og det er don't start if you're smart.

Fordi det er faktisk så elendigt at jeg besluttede mig for at søge tilbage på universitetet selvom jeg havde lavet den pagt med mig selv om at jeg skulle aldrig tilbage på universitetet (desværre kom jeg ikke ind). Du kommer til at gå ned med stress ligeså såre du begynder på hovedforløbet p.ga. den der idiotiske indstilling skolen har. Skolen tror at vi alle har en phd. i computer science og derfor kan vi det hele når vi begynder på hovedforløbet så derfor får du ingen hjælp bare en deadline som du skal overholde hvis du ikke vil ryge ud med badevandet så at sige.

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 11:52

Lurks in the dark:

Jeg går p.t. på webintegrator uddannelsen i Roskilde hovedforløbet og jeg kan kun give dig et råd og det er don't start if you're smart.

Fordi det er faktisk så elendigt at jeg besluttede mig for at søge tilbage på universitetet selvom jeg havde lavet den pagt med mig selv om at jeg skulle aldrig tilbage på universitetet (desværre kom jeg ikke ind). Du kommer til at gå ned med stress ligeså såre du begynder på hovedforløbet p.ga. den der idiotiske indstilling skolen har. Skolen tror at vi alle har en phd. i computer science og derfor kan vi det hele når vi begynder på hovedforløbet så derfor får du ingen hjælp bare en deadline som du skal overholde hvis du ikke vil ryge ud med badevandet så at sige.

Den skole vil jeg gerne gå på!

Men nu er vi jo mennesker, vi skal jo lære selv Big Smile - Gør mig helt varm, og se at en skole faktisk er seriøse om man skal lære og vide noget.

Fra Haderslev
Tilmeldt 26. Jul 13
Indlæg ialt: 121
Fra  Express-sites Skrevet kl. 14:23

Ingen her der tog uddannelsen på SDE?

Freelance Web Design. www.express-sites.com

Tilmeldt 12. Aug 13
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 16:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej,

Jeg gik for nogle år siden på uddannelsen, i en enkelt dag.

Dagen startede med at læreren udtalte "Tutorials" som "Tortillas". Det var tydeligt at læreren absolut ingen erfaring havde med at kode.
Herefter fik vi uddelt en opgave som vi fik to uger til at besvare. En simpel HTML-opgave som jeg løste jeg på ca. 6 minutter og 22 sekunder.
Da jeg spurgte om det virkelig kunne være så nemt, fik jeg at vide at jeg bare kunne lave noget andet i de to uger.

Smuttede i 10-frikvarteret og kom aldrig igen.

Jeg håber ikke at jeg har skræmt dig for meget. Jeg ønsker dig et super uddannelsesforløb og al held og lykke.

De bedste hilsner

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)