Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til import fra lande uden for EU!!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Nov 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 05:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, første post på amino, har læst mange post her inde fra og nu fik jeg taget mig sammen til at lave en bruger, jeg er en ung gut der har kastet mig ud I livet som erhversdrivende.

Jeg har lavet en hel del research og vågner stadig op klokken 4 om natten og tænker hvordan fanden var det nu lige de regler var, det ikke lige så nemt at få dem alle banket ordenlig på plads.

Mit spørgsmål er hvordan fungere import af vare fra kina og usa, jeg er helt med på der skal betales told og importmoms og gebyr.
Men jeg læser mig frem til jeg skal angive varekode numre på et toldsted ved grænsen, det er hvad told og skat oplyser op. Se det er ikke meget hjælp til en first timer :p

Hvordan skal jeg oplyse varekoder og hvem skal jeg snakke med, læser at folk bruger disse speditøre, men forstår stadig ikke helt hvordan det foregår.

Vil egentlig gerne vide hvordan det foregår og hvad jeg skal gøre fra jeg bestiller min odre.

Vil gerne have alle regler I orden 112% så jeg ikke dummer mig og ender med en økonomisk katastrofe :)

Bedste Hilsner

Chris J

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12919
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Dine spørgsmål er besvaret mindst 100 gange før her på Amino så søg i de gamle indlæg.

Normalt vil sælger sørge for at varen bliver sendt til Danmark, den pågældende speditør vil forestå ind fortoldningen for dig, så glem alt om hvad du har læst mht. toldsteder og varekoder.

Du skal dog være både moms og importørregistreret for lovligt at kunne importere vare til videresalg.  

Værd opmærksom på at der er mange faldgruber og det er rimelig let at komme galt afsted ved import, men det afhænger meget af hvad vare man importere.

Hilsen

Ravn

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)