Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken af disse 3 webshops kan du anbefale?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal hjælpe en kunde i gang med en webshop baseret på en standardløsning. Vi har kig på Scannet, Dandomain og noget baseret på OsCommerce.

Vil I dele jeres erfaringer med en eller flere af disse med os - hvad har I fundet af gode/dårlige ting ved jeres webshop? F.eks. har I fuld kontrol over udseendet af webshoppen? Kan I lægge de tekstmængder ind I ønsker? Kan I promovere specielle tilbud på forsiden? Kan I lægge ekstra større produktbilleder ind, for de kunder der gerne vil se et detaljeret billede af produktet?  Bliver webshoppen indekseret af Google (og de andre)?

Uanset hvad I har af erfaringer om disse 3 webshop-typer, hører jeg meget gerne.

Mange tak!

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 09:19

Hej Per

Har ingen erfaringer med Scannet.

Dandomain er en rigtig god shop, den er lige til at gå til mv, men som udvikler syntes jeg den er noget rod, besværlig at template osv. I hverdagen som webshop ejer/medarbejder er den ok at arbejde i. Den arbejder sammen med Dynamics som for mig er en stor fordel. Alt i alt en OK løsning!

OsCommerce kan du "alt" med da den er open source har du ret til at ændre alt det du vil. Dette kan være en fordel og det kan være en ulempe. 

Fordelen ligger i at du selv 100% kan bestemme og dermed få det lige som du vil have. Ulempen er at der skal en del mere udvikling til.

Hvis det er et produkt du forventer at levere til dine kunder ville jeg også kigge på Magento: http://magento.org. 

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 09:21

Hej.

Jeg har prøvet scacommeces (det er scanets) og den virker rigtig god, man få en masse ting med og moduler, så den virker ´´up to date´´, men  selve designet i standretløsningen er ikke særlig pæn :D men servicen hos dem er rigtig god, og man kan få nogle gratis timer hvor de viser hvad shoppen kan.

De to andre har jeg ikke erfaringer med,

Men en jeg er top dollar tilfreds med er en standret løsning på en webshop fra ultimateweb (www.ultimateweb.dk)  prøv at tage en snak med dem og hils dem fra Nicolai Christensen hehe :) de er super billig og en kanon shop.

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:16

Både scannet og dandomain er meget brugte standard systemer, begge er rigtig fine og kan bruges i de fleste sammenhænge - Men det er standardsystemer og du er fastlåst til nogle rammer.

Oscommerce, er som nævnt, et open source system, du kan ikke rigtig sammenligne dette med scannet og dandomain. Først og fremmest fordi det ikke bare er en "plug 'n play" løsning, det kræver at man kender til html og php for at få den til at virke ordenlig.

Til gengæld kan du hyre et hvilket som helst bureau der kan php, og de vil kunne tilpasse løsningen præcist efter dit hoved, både funktionsmæssigt og designmæssigt. Den løsning har du ikke helt med dandomain og scannet, hvor der kun er nogle designmuligheder men ingen muligehed for at videreudvikle på systemet med specialfunktioner.

Vi tilbyder en blanding af overstående. Hvor man får vores udgave af en oscommerce, med et design udviklet til den enkelte kunde, men med standard funktioner. Fordelen er så at når du får succes på et tidspunkt kan få videreudviklet på systemet.

Hvis du er interesseret i det er du velkommen til at kontakte mig på martin@venio.dk Da vi endnu ikke har åbnet siden op for publikum endnu.

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Skrevet kl. 13:29

Tak for jeres svar Big Smile

Har I nogen erfaring med om jeres webshop er søgemaskinevenlig? Altså om I får pænt med besøgende fra Google (og ikke kun via AdWords eller andre annonceringer)?

Tak!

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 13:34

Fordelen ved at vælge en opensource løsning, eller bare en løsning hvor du har adgang til kildekoden er at du kan optimere den langt bedere til google mm. Da du har mulighed for at lave alt det onsite optimering du har lyst til. Ved systemer som dandomain og scannet er du bundet til deres SEO moduler, som har været en del omdiskuteret her på amino, dem kan du helt sikkert finde et par tråde om. Der er både for og imod. Men alt i alt tror jeg både scannet og dandomain har nogle udmærket moduler.

Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 13:42

Jeg vil anbefale dig evt. også at tage et kig nærmere på Joomla, som jeg synes er lige så godt, som OsCommerce, hvis ikke bedre. Man kan også hente et shop-modul til Joomla. Joomla er et gratis Open Source CMS system, som har vundet flere priser de seneste år. Det er nemt at sætte op (Men tjek lige med din host om det kan sættes op først, for en sikkerheds skyld), nemt at implementere design ind i systemet (Man kan f.eks. finde flere færdige shop-templates som man kan gå ind og redigere og på den måde sætte sit personlige præg på dem).

Over under og ude....

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 15:49

Jeg vil fraråde folk at bruge Virtuemart (som er det plugin til joomla man skal bruge) da den er RIGTIG dårligt kodet, ustabil og gammel.

Af open source løsninger ville jeg derfor bruge Zencart, osCommerce eller vente på magento.

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Skrevet kl. 12:01

Tak for jeres svar!

Vi rykker på en af den nævnte snarest og så kan jeg jo vende tilbage med vores erfaringer Smile

Fra Egå
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 16:32

Hej Per

Herfra også en "advarsel" mod at vælge en Joomla / Virtuemart løsning. Den fejl har jeg selv begået (mest på grund af prisen) og det vil jeg fraråde. Joomla er ok, men Virtuemart er efter min mening ikke godt nok. Det værste er dog at den er enormt langsom - det kan jeg desværre bevise på min egen shop [:'(]

Har prøvet demoshops fra stort set alle udbydere på markedet, og har nu på baggrund af diverse tests, besluttet mig for at bestille en Scannet shop, som er ENORMT nem at arbejde med.

En Scannet shop understøtter alle de funktioner du efterspørger.

God fornøjelse. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)