Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandvirksomhed og måske snart modtager af dagpenge.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Sep 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har behov for lidt kvalificeret hjælp i hvordan jeg håndtere en ny situation som jeg måske kommer i.
Jeg har et enkeltmands virksomhed kørende ved siden af mit alm. Arbejde, som snart stopper udbetaling af løn, fritstillet.
Mit spørgsmål går på hvordan mon A-kassen ser på dette efter de lovstramninger ?

Skal jeg lukke min virksomhed eller sælge den, det vil jeg jo nødig, har brugt en del penge og tid på det.

God Weekend...
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:38

Der er en klar risiko for, at du skal lukke dit CVR. Det er ikke noget voldsomt nyt hvad lovstramninger angår, men har været sådan i mange år

Du må tale med a-kassen og se om de vil lade dit CVR køre videre, når du hidtil har kunnet ha det og være på fuld tids arbejde, for det kan jo indikere, at du godt kan ha det ved siden af at være til fuld rådighed for arbejdsmarkedet.

Du kan læse om A-KASSE OG SELVSTÆNDIGE og måske om BIBESKÆFTIGELSE bagefter 

Tal åbent med a-kassen på mandag.

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:59

olsenclaus:
Skal jeg lukke min virksomhed eller sælge den, det vil jeg jo nødig, har brugt en del penge og tid på det.

Der er jo også den mulighed, at du siger nej tak til dagpenge, og arbejder videre med din virksomhed. Hvis den allerede er kørende, vil de ekstra timer du snart får, sikkert få den til at vokse.

Mvh Carsten

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 16:38

Hvis du har haft din virksomhed en længere periode og du dermed har bevist at du kan drive den uden for normal arbejdstid så kan du få dagpenge ved siden af. 

De timer som du arbejder i din virksomhed skal fratrækkes din understøttelse. Har ikke noget at gøre med hvad du tjener udelukkende tid.

Din dagpengeperiode er kun 1½ år og så skal du enten have fået job eller være 100% selvstændig.

Snak med din fagforening inden du stopper som lønmodtager og få lavet en aftale. 

Tilmeldt 28. Sep 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:25

Mange tak for de gode svar. Jeg tager kontakt til min A-Kasse.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)