Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække iPad ud af egen virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg købte for ca. 1,5 år siden en iPad igennem mit firma og fik derfor tilbagebetalt momsen fra SKAT.

Hvordan gøres det smartest, hvis jeg gerne vil trække den ud af firmaet?

Skal jeg fakturere mig selv? Kan jeg give den til mig selv som gave?

Og hvad med bogføring og momsen jeg har fået igen fra SKAT på iPad'en. Skal den samme moms tilbagebetales?

Tak på forhånd.

Kasper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46460
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

helt overordnet fungerer det ved at du sælger den til dig selv for dens værdi idag - inkkl., moms på en helt almindelig faktura med moms fra din virksomhed

Som du selv gætter, så vil skat se på om det her var et smart forsøg på at ha en privat ipad uden moms eller med nedsat moms.. For at undgå det, ville jeg nok vælge at sige den har nogenlunde samme værdi som ved købet, set i lyset af det relativt korte forløb - og dermed ja betale momsen tilbage

Teorien er - markedspris - men saboteres lidt af Ipad som er så typisk noget man også bruger privat og det hurtige tilbagekøb

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for godt svar Cookie. :-) Ja alting taber jo værdi med tiden...

Markedsprisen på iPad'en idag er nok 1.500 kr. lavere end da jeg købte den.

Som jeg forstår handler det altså om hvordan SKAT vil se forløbet imellem købet og salget af den brugte iPad. Men det der kan ske, er vel "bare", at man kommer til at skulle betale momsen tilbage, hvis SKAT stiller sig på bagbenene. Også selvom de tager fejl i deres vurdering?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46460
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kast20:
Men det der kan ske, er vel "bare", at man kommer til at skulle betale momsen tilbage, hvis SKAT stiller sig på bagbenene. Også selvom de tager fejl i deres vurdering?
ja i og for sig jo både momsen og også øge selve prisen som jo skal genbeskattes - så både moms og pris. Ja Ipads falder i pris, problemet her KAN være at mange kunne fristes til at købe ipads til firmaet, og tage dem ud et år efter til det halve - efter fradrag af fuld pris og moms og nu kun halv pris og moms - Jeg aner ikke om folk ville gide - men se i alle fald til at ha et eller andet der viser hvorfor du valgte den pris du valgte ud fra ex DBA eller andet, så er det i alle fald ikke noget der kan udløse andet end - en anden vurdering fra skat - og dit bud lyder vel ikke tosset, det turde jeg sagtens hvis du har lidt eksempel

Interne handler (både firma/privat og mellem egene virksomheder), rejser, repræsentation er typisk nogle af de punkter hvor man må regne med de kigger HVIS de bestemmer sig for at kigge, de kender de fleste af fiduserne og ved hvor stikprøver KAN gi hurtig effekt H]

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Super - tak for hjælpen Cookie, og rigtig god weekend, når du kommer dertil.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)