Vi har flere gange diskuteret mail-løsningen her på kontoret. Konklusionen har været, at man virkelig skal passe på i forhold til spamlovgivning.
Den potentielle kunde har ikke haft muligheden for opt-out på at blive kontaktet, så man må ikke sende salgs- og markedsføringsmateriale.
I teorien kan en mailsignatur med fx "Se vores nye XXXX i webshoppen" være nok.
Dvs. hold reminderen fuldstændig fri for rabatkoder (som er markedsføringsmateriale), branding (inkl. logo i din signatur) og lignende. Hold dig til noget med at spørge, om der er sket en teknisk fejl eller lignende i forbindelse med købet. I forvejen er det vist i gråzonen.
Kender ikke reglerne for opkald - men personligt ville jeg nok reagere negativt på det. Men jeg er også en "hader-sælgere"-type :)
Du har ret i noget af det rigtig, men loven er endnu mere tydelig. For man må slet IKKE kontakte kunden, da det anses som spam, også selvom kunden har forladt kurven, og det bare er ment som en god service!
Det er en uopfordret henvendelse til privatkunder, og reglerne er meget tydelig angående disse...
Sælger man B2B, kan man bare gribe knoglen, fordi det er lovligt at ringe til disse. Der er problemstillingen lidt en anden...