Hej Milla D. Jeg har set din hjemmeside og kan altså ikke dy mig for at kommentere lidt på den, set fra fra en købers synspunkt.! Jeg håber du tager det positivt (sådan er det ihvertfald ment!) og selv kan "sortere" i mine holdinger. (Som opfordring til at selvfølgelig skal du have en hjemmeside, dine produkter ligger lige til
højrebenet til en e-butik, forklaring følger!)
Men altså, om den nuværende www vil jeg sige:
1) Jeg kommer meget i tvivl om du i det hele taget kan levere. Du skriver meget "håber", "tror" og man får i det hele taget indtrykket af at det er "halvhjertet" og om du mener det alvorligt, altså som potentiel køber, kan du levere?
2) Du er så utrolig venlig at fortælle dit navn, om dine børn etc., men altså: Hvad har det med sagen at gøre,det er muligvis interesant for nogle, men hvis jeg er inde for at se på produkter er der altså ALT for meget udenoms snik snak.
3) Og det er meget omstændeligt (virker meget omstændeligt...) med fragt, ordrebekræftelser etc.
(Os) der køber på internet har 3 krav når vi køber: Det skal være HURTIGT at finde det man er ude efter, det skal være LET at bestille og ikke mindst, vi vil ikke lades i tvivl om at varen kommer.
Har jeg ret, hvis jeg påstår at du nok ikke har solgt ret meget via din hjemmeside :-/
Og det er så det.... du skriver at du er i tvivl om du skal have en webside med e-butik (pga financering?)
fordi du tvivler på effekten?
Jeg mener ikke at der er nogen som helst tvivl om at kundeunderlaget er der, tænk på os stakkels
mænd der kun går i butikker af nød og tvang, jeg mener vi er en del :-), og vi ville simpelthen ELSKE
at kunne sætte os foran computeren og bestille en af dine flotte varer, som gave forstås, til konen, kæresten, svigermekanikken, whatever!
Så du behøver ikke være i tvivl om kundeunderlaget, men vi skal ligesom vide at du er der jo.
Og der får du nok brug for en professionel i markedsføring på nettet, der kan hjælpe dig.
Jeg mener ikke du skal basere din forretning at du tager ud til kunderne, lad dog kunderne komme til dig!.
Så markedsføring er et must og i dit tilfælde selvfølgelig helst billig markedsføring.
Et par brugbare ideer kunne måske være:
- markedsføring på arbejdspladser, spørg om du må aflevere en brochure(r) i kantinen.
som supplement kunne du måske have en fast kontakt på arbejdspladsen, som (mod en procentdel af salget) tager mod ordrene, altså samler ordrer sammen og giver til dig? Så kan du have en "sælgerstab"
der ikke skal have fast løn og det er en billig måde at starte på.
- omtale (i din lokalavis), hvis du køber en annonce er de altid villige til at bakke med en artikel.
lav evt. en pressemeddelse som "forsmag", det plejer at give resultater. (Det ved jeg fra min egen
En pressemeddelse behøver ikke være lang som et ondt år, men det er vigtigt at du får missionen
for din forretning med (nyhedsværdien).
Og smid alt "skam" overbord i din markedsføring, focuser på det gode og positive. Hvis du er den type
(og det tror jeg faktisk du er..?), der har svært ved at rose dig selv til skyerne, så få hjælp fra en
udefra (en ven eller hyr en journalist det er ikke så dyrt) til at stå for dit "fundamentale" markedsføringsmatriale, man kan ikke alt selv jo, markedsføringen skal være positiv og kun positiv, mulige problemer og problemer må man løse i den orden de indløber, det skal man ikke gøre (os) kunder
opmærksom på i forvejen (i markedsføringen mener jeg), det kan vi altid finde ud af
|
Hej Henrik
Har taget snakken med min mand i dag, efter at have holdt januar-udsalg. Han er med på idéen, men forventer også at der kommer penge i kassen så økonomien holder.
Skilsmisse har jeg umiddelbart ikke lyst til. Jeg har også orienteret ham om, at der vil være dage hvor det må være ham der træder i karakter med hensyn til børnene.
Hilsen
Camilla