Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SOS fra en ny iværksætter

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Milla D.

Jeg har set din hjemmeside og kan altså ikke dy mig for at kommentere lidt på den, set fra fra en købers synspunkt.! Jeg håber du tager det positivt (sådan er det ihvertfald ment!) og selv kan "sortere" i mine holdinger.  (Som opfordring til at selvfølgelig skal du have en hjemmeside, dine produkter ligger lige til
højrebenet til en e-butik, forklaring følger!)
Men altså, om den nuværende www vil jeg sige:
1) Jeg kommer meget i tvivl om du i det hele taget kan levere. Du skriver meget "håber", "tror" og man får i det hele taget indtrykket af at det er "halvhjertet" og om du mener det alvorligt, altså som potentiel køber, kan du levere?
2) Du er så utrolig venlig at fortælle dit navn, om dine børn etc., men altså: Hvad har det med sagen at gøre,det er muligvis interesant for nogle, men hvis jeg er inde for at se på produkter er der altså ALT for meget udenoms snik snak.
3) Og det er meget omstændeligt (virker meget omstændeligt...) med fragt, ordrebekræftelser etc.
    (Os) der køber på internet har 3 krav når vi køber: Det skal være HURTIGT at finde det man er ude efter, det skal være LET at bestille og ikke mindst, vi vil ikke lades i tvivl om at varen kommer.
Har jeg ret, hvis jeg påstår at du nok ikke har solgt ret meget via din hjemmeside :-/

Og det er så det.... du skriver at du er i tvivl om du skal have en webside med e-butik (pga financering?)
fordi du tvivler på effekten?
Jeg mener ikke at der er nogen som helst tvivl om at kundeunderlaget er der, tænk på os stakkels
mænd der kun går i butikker af nød og tvang, jeg mener vi er en del :-), og vi ville simpelthen ELSKE
at kunne sætte os foran computeren og bestille en af dine flotte varer, som gave forstås, til konen, kæresten, svigermekanikken, whatever!
Så du behøver ikke være i tvivl om kundeunderlaget, men vi skal ligesom vide at du er der jo.
Og der får du nok brug for en professionel i markedsføring på nettet, der kan hjælpe dig.

Jeg mener ikke du skal basere din forretning at du tager ud til kunderne, lad dog kunderne komme til dig!.
Så markedsføring er et must og i dit tilfælde selvfølgelig helst billig markedsføring.

Et par brugbare ideer kunne måske være:
- markedsføring på arbejdspladser, spørg om du må aflevere en brochure(r) i kantinen.
 som supplement kunne du måske have en fast kontakt på arbejdspladsen, som (mod en procentdel af salget) tager mod ordrene, altså samler ordrer sammen og giver til dig? Så kan du have en "sælgerstab"
der ikke skal have fast løn og det er en billig måde at starte på.
- omtale (i din lokalavis), hvis du køber en annonce er de altid villige til at bakke med en artikel.
  lav evt. en pressemeddelse som "forsmag", det plejer at give resultater. (Det ved jeg fra min egen
  En pressemeddelse behøver ikke være lang som et ondt år, men det er vigtigt at du får missionen
  for din forretning med (nyhedsværdien).
  Og smid alt "skam" overbord i din markedsføring, focuser på det gode og positive. Hvis du er den type
  (og det tror jeg faktisk du er..?), der har svært ved at rose dig selv til skyerne, så få hjælp fra en
  udefra (en ven eller hyr en journalist det er ikke så dyrt) til at stå for dit "fundamentale" markedsføringsmatriale, man kan ikke alt selv jo, markedsføringen skal være positiv og kun positiv, mulige problemer og problemer må man løse i den orden de indløber, det skal man ikke gøre (os) kunder
opmærksom på i forvejen (i markedsføringen mener jeg), det kan vi altid finde ud af
Tilmeldt 18. Jan 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:13

Hej Henrik

Har taget snakken med min mand i dag, efter at have holdt januar-udsalg. Han er med på idéen, men forventer også at der kommer penge i kassen så økonomien holder.

Skilsmisse har jeg umiddelbart ikke lyst til. Jeg har også orienteret ham om, at der vil være dage hvor det må være ham der træder i karakter med hensyn til børnene.

Hilsen

Camilla
Tilmeldt 18. Jan 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:25

Hej

Konstruktiv kritik er altid velkommen.

1) Jeg kan selvfølgelig levere de varer som jeg har. Jeg skal stole lidt mere på mit "talent". Kigger på hjemmesiden i aften, og får lavet nogle ændringer.

2) Du har ret, ingen behøver at vide hvem min familie er og mine "fritidsinteresser

3) Ja, du har fuldkommen ret. Dem som kigger på min hjemmeside, er også dem som er kommet til udsalg i dag. Jeg har kigget lidt på det med at få lavet en ordentlig hjemmeside med indkøbssystem, men har ingen anelse om hvor jeg skal få det lavet henne, og hvad det koster. Jeg sørgede dog for da jeg startede op, at købe et domænenavn.

Du har ret, jeg har svært ved at rose mig selv, og arbejder også på det.

Jeg har fået en del netværk igennem mit første år, og har eftehånden nogle steder hvor jeg kan smide nogle brochurer.

Når hjemmesiden er oppe at køre ( skal først finde en god og rimelig hjemmeside-designer), så vil jeg tage kontakt til lokal-avisen. Jeg kender også en del profesionelle journalister, som kan hjælpe med min pressemeddelelse.

Aminoerne er de første til at høre om min kommende succes

Tak for støtten og de "kritiske" øjne. Det kan være svært at vurdere ens eget arbejde med friske øjne.

Hilsen

Camilla
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 22:38
Dato: 1/22/2006 9:12:32 PM Forfatter: Milla D.
Har taget snakken med min mand i dag, efter at have holdt januar-udsalg. Han er med på idéen, men forventer også at der kommer penge i kassen så økonomien holder.
Skilsmisse har jeg umiddelbart ikke lyst til. Jeg har også orienteret ham om, at der vil være dage hvor det må være ham der træder i karakter med hensyn til børnene.
Hilsen
Camilla

Halløj Camilla

Det med skilsmissen var bare for at illustere hvor det kan ende henne hvis man ikke får snakket sammen i tide :)

Held og lykke med dit projekt, det skal nok lykkes for dig!
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 08:12
Hej, vedr. din web side, det skal jeg ikke kunne sige, men hvis du vil have en e-butik på er det nok det klogeste at bruge lidt flere penge og så få nogen rigtig professionelle
til at lave den, det tror jeg kan betale sig, frem for en halv løsning der alligevel skal laves om efter lidt tid.
Vær opmærksom på de støtteordninger der findes, hvis du tilfører din website lidt "nytænkning", og det kan sagtens kombineres med en generel markedsføring (m.h.t støtte)
Så vidt jeg ved afhænger det af hvor du bor, men jeg vil anbefale dig at undersøge disse muligheder,  se evt  http://www.startguiden.dk/finansiering_vaekst

Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 10:36

Halløj Milla D

Den der situation har jeg været i. Jeg begyndte i 2000 som delvis selvstændig - beholdt mit lønarbejde, dog på halv tid - senere lidt mere.  Jeg sparede alt hvad jeg kunne for at få en buffer, og slippe af med kassekreditten. Det gik også, og går såmænd stadig fint. 

Men hele tiden kan jeg mærke det der irriterende "tryk". Bare jeg var mig selv helt og fuldt. Mit "normale" job tager for meget af krudtet, og bevirker at min egen forretning ikke kommer frem. Nu har jeg for nylig gjort nogle nye tiltag, som jeg forventer at høste frugter af i løbet af sommeren.

Mht hjemmefronten var min situation som din. 2 små børn med forældre der begge vil frem i verden. Så kom der iøvrigt også en større ombygning af huset oveni. Det hele var alt for tæt på at koste familien livet. Vi ville alle hver især for meget, og havde dårlig samvittighed over det der ikke blev gjort.

Enden på det hele er blevet, at der i dag er opsat nogle rammer (eller aftaler om du vil). Både for biksen og alt det øvrige.

OG  DEM ER VI TRO OVERFOR.

Det betyder at vi også er tro overfor hinanden i overført betydning.   F.ex har jeg gjort op med mig selv, at min "egen forretning" ER en sideforretning, og skal køre som sådan. Det vil sige tingene bliver ikke altid gjort helt i det tempo som måske er optimalt. Til gengæld har vi en glad familie.

Det er lidt som med forretningsplanen (bare for familien) :

Lav planen (realistisk), og vær tro mod den.  Nogle vil måske mene det er uambitiøst.  Til gengæld er det sjovere.

Mvh/Toga
Side 2 ud af 2 (16 indlæg)