Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ødelægge konkurrenters linkprofil

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg læste for lidt tid siden en masse indlæg fra Mikkel deMib Svendsen, omkring seo, linkbuilding og vigtigheden af en korrekt linkprofil. Hvis ikke man havde en god linkprofil ville Google kunne gennemskue ens linkbuilding, og de ville straffe en. Jeg har efterfølgende reflekteret lidt, og tænkt over et scenarie:

Jeg har en hjemmeside som jeg har fået godt optimeret. En konkurrent vurdere, at min side er så godt optimeret, at det vil tage længere tid at komme foran mig på Google, end det vil tage ham at pille mig ned fra Google. Så i stedet for at optimere hans eget site, så vil han ødelægge min linkprofil med en massiv spam af links fra diverse irrelevante linkkataloger, og dermed opnå at Google straffer min side som Mikkel snakker om. Dermed vil min side blive straffet, og hans side som er ustraffet vil forholdsvis let komme over min på Google.

- Er det et scenarie som er realistisk?

- Sker det i dagens Danmark?

- Kan man forhindre det?

Venlig hilsen

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 07:58

Ja

Ja

Nej

Fra Odder
Tilmeldt 2. Sep 13
Indlæg ialt: 72
Fra  Helsekost-online.dk Skrevet kl. 07:59

Svarer er ja det kan lade sig gøre, hvis konkurrenten kender de søgeord han skal ramme dig på, og går ind på freelancer og køber en linkbuilding pakke med f.eks.

1000 Do-Follow Social Bookmark links, plus 2. 700+ Top Page Rank Directory submission. We add your website on 700+ Directory links. samt 1500 Article Submission means we add your 10 article on 150 Top Page rank article directory links means total, plus lidt mere gejl.

Så betaler konkurrenten ca. 500 $ og så bliver alle de mange links lagt ud inden for 2 dage, stille og roligt opdager google de ufattelige mange links, som ser meget unaturlige ud, og dumper derefter siden.

Efterfølgende kan du jo så gå ind på webmaster tools og bede google om at se bort fra de udlagte links, og så sletter google de mange links igen, når det passer google, og det kan tage langt tid (måneder)

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE

Helsekost online forhandler bl.a med Biosym, Læsø Salt, Lekaform og Sæbeværkstedet.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 09:03

Ja, efter den første Penguin update der især så meget på lavkvalitets link med enslydende ankertekst så var det en reel mulighed.

Efter Penguin 2 og frem, så skal der mere til over en bredere vifte af kriterier, så det er blevet sværere. Det er heller ikke mit indtryk at det er særlig brugt i Danmark. Det ville skabe en lose-lose situation hvis folk begyndte at ødelægge for hinanden.

Fra København Ø
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 166
Fra  SEO Nørden Tandblegning 365 Skrevet kl. 09:06

- ja

- ja (vi ser angreb hyppigere og hyppigere i DK for hver måned der går)

- delvist

Det sker i aller højeste grad i dag i dagens Danmark. Kan man forhindre angrebene - nej ikke rigtigt. Kan man forhindre effekten af angrebene - delvist. Du kan fange nogle rigtig stærke og relevante links til din side, og de kan virke som en art skjold mod negativ SEO. Kan det beskytte dig helt? Nej det er ikke et immunforsvar, men det kan gøre forskelllen på om du bliver på side 1 eller ryger ud af Google.

Partner - KH-Online.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)