Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Langsom hjemmeside

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer!

Vi har oprettet en hjemmeside, der sælger blækpatroner, på en Joomla CMS løsning med Virtuemart komponenten som webshop, men den kører desværre super langsomt. Vi har prøvet at geninstallere hele systemet, både selve sitet og databasen, men uden held.

Er der nogen, der kan give et råd eller har været ude for det samme med Joomla Virtuemart?

På forhånd tak!

Hjemmesidens adresse er www.dpservice.dk

Med venlig hilsen
Thomas Rode, Webansvarlig

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 08:28

Siden er hosted hos B-One ... der har du din fejl :)

Giv mig et kald hvis vi skal ordne det :)

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 08:51

B-one kan vist ikke tage al æren. Jeg arbejder selv meget med Joomla (og Mambo), og den langsomme side kan skyldes nogle af de 3. parts moduler (mambots, Components osv.) du bruger, der først lige skal kommunikere med "baglandet" for licenser og opdateringer m.v.

Se i øvrigt dette supernyttige forum : http://forum.joomla.org/index.php/board,16.0.html

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:40

Selv om one.com måske ikke er den eneste grund til den ekstremt langsomme load af siden, så vil jeg nu give Mikkel ret i at det er et smart sted at starte.
At ville afvikle en professionel shopløsning fra one.com svarer i mine øjne til at ville drive en landsdækkende transportvirksomhed, men starte med kun at købe en udkørt SKoda. Confused

Det koster ikke alverden at flytte til en bedre hostingløsning og med lidt held løser det problemet. Hvis det ikke løser problemet, må du til at kigge på dit software, men i det mindste vil du når det er løst, kunne glæde dig over samtidig at vide, at du har en ordentlig hostingløsning i ryggen, som ikke pludselig lukker din shop fordi du "trækker for mange resourcer" (eller med andre ord: bruger for meget "fri" trafik).

Et lille hint i en helt anden retning. Drop den der video der begynder at afspille med lyd - helt automatisk. Det er unødig chikane af kunderne og du risikerer at skræmme flere væk (folk som simpelthen bare lukker for din side for hurtigt at slippe for lyden"
Lad det i stedet såledea at folk skal klikke/aktivere videoen for at se den. Med forskellige virkemidler kan du jo så lokke folk til at klikke, men gør det valgfrit og gør det muligt at stoppe igen, samt mute/slå lyden fra.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Egå
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 14:10

Hej Thomas

Jeg har præcis samme problem på min shop www.Martinello.dk som også er en Joomla/Virtuemart løsning.

Har oplevet at shoppen bliver langsommere jo flere produkter der smides på. Vi har nu opgivet Virtuemart, og har bestilt en Scannet løsning hos www.concept-i.dk - den skulle gerne være klar om en 3 ugers tid Cake 

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 09:23

Jeg har selv udviklet en del shops basseret på Virtuemart, men må indrømme at jeg aldrig mere vil gøre dette. Jeg er skiftet til en vifte af andre shops.

Fx er jeg blevet meget glad for shopify ligesom mine kunder også er det. Læs mere på www.shopify.info. 

Virtuemart er simpelthen for "gammel", dvs den bygger på noget æld gammelt kode som slet ikke er opdateret. Hele shoppen burde blive skrevet om. Derudover mener jeg også udviklerne har for meget fokus på nye tiltag end på at lave dem der er gode nok til en live shop. Webshoppen er så vigtig en del af virksomheden så jeg ville ikke køre på en løsning der kun lige virker.

Hvis du/I vil høre mere om mine erfaringer med webshops (måske Virtuemart) skal I være meget velkommen til at give mig et kald på 3023 3707 eller smide mig en mail på ns@ungt.dk

Skal også lige siges at dette har intet med det udemærket CMS joomla at gøre.         

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)