I går blev jeg ringet op af en mand med en sørgelig historie. Han ville gerne have, jeg skrev en artikel til EkstraBladet. Manden fortalte, at han var 75 år og havde været ejer af en vognmandsforretning og haft en del udlejningsejendomme. Men nu var han hjemløs, konkurs og boede rundt omkring hos folk. En forlangte banken lånet indfriet omgående, selvom han havde overholdt alle forpligtelser i forbindelse med lånet. Jeg bad ham sende en oversigt over vigtige tidspunkter, så jeg lige kunne få overblik over historien. Det har han nu ikke gjort endnu. Men jeg synes, det er svært at glemme. :/ En ven mente, at banken sandsynligvis reagerede på nye krav om at tjekke kundens økonomi.
|
det var nu ikke let læst. Nej jeg tror ikke det har at gøre med øgede krav på banker denne gang. Jeg vil gætte på, at selve konkursen givet må ha betyder noget for banklånet - det er helt umuligt andet - uanset han har betalt til dato som han skulle. Der mangler en masse i den historie Louise, hvis vi skal forstå hvad der er sket.
vh