Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PR for en sørgelig historie

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

I går blev jeg ringet op af en mand med en sørgelig historie. Han ville gerne have, jeg skrev en artikel til EkstraBladet.

Manden fortalte, at han var 75 år og havde været ejer af en vognmandsforretning og haft en del udlejningsejendomme. Men nu var han hjemløs, konkurs og boede rundt omkring hos folk.

En forlangte banken lånet indfriet omgående, selvom han havde overholdt alle forpligtelser i forbindelse med lånet.

Jeg bad ham sende en oversigt over vigtige tidspunkter, så jeg lige kunne få overblik over historien. Det har han nu ikke gjort endnu.

Men jeg synes, det er svært at glemme. :/

En ven mente, at banken sandsynligvis reagerede på nye krav om at tjekke kundens økonomi.
Har andre oplevet eller hørt lignende historier i forbindelse med bankpakkerne?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:15

det var nu ikke let læst. Nej jeg tror ikke det har at gøre med øgede krav på banker denne gang. Jeg vil gætte på, at selve konkursen givet må ha betyder noget for banklånet - det er helt umuligt andet - uanset han har betalt til dato som han skulle. Der mangler en masse i den historie Louise, hvis vi skal forstå hvad der er sket.

vh

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 23:19

Nej, han gik konkurs, efter at banken forlangte lånet indfriet med fjorten dages varsel, sagde han.

Ja, jeg er klar over, at man ikke skal være ukritisk, det er jeg heller ikke, bare interesseret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:33

OK - du skre EN forlanget - men der faldt nok et en DAG forlangte banken - ud

Ja banken KAN forlange de fleste kassekreditter ud som anfordringslån, men selvsagt vil de normalt kun gøre det, hvis de har en meget god grund. Der sker jo det, ved en konkurs, at deres lån ryger med. De får ikke flere % eller alle andre - og er det en konkurs, så har skyldner jo ikke haft penge til alle.

Det betyder ikke, at han VAR gået konkurs hvis banken havde finansieret ham længere - hele situationen kunne ha ændret sig over tid - men du må søge ind til, hvorfor banken krævede lånet indfriet, Det giver ikke megen fornuft, hvis de troede på, at de ved at lade det løbe, kunne ha fået deres penge over tid, så der mangler en del i at historien bliver fuldstændig - Banken har nok haft en info der gjorde, at de mente det bare ville blive værre og ikke bedre - men hvilken og var den ret?

vh John H

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)