Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Digital postkasse

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bliver ved med at få post fra Skat om, at jeg skal oprette en digital postkasse til mine virksomheder på virk.dk.

Men jeg har allerede en e-boks (altså på e-boks.dk) Er det ikke det samme???

Håber, I vil svare, for hvis jeg skal oprette noget nyt, er jeg da snart i tidsnød Geeked

Mvh Vibeke

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 11:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 26. Oct 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:38
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Vibeke, SKAT er ellevilde med den nye digital postkasse, nu kan de nemlig sende opkrævninger, stævninger osv. som dine virksomheder bliver juridisk forpligtede af så snart det bare er til rådighed i digipost kasserne. Du behøver ikke engang have læst det siger §10 i digipost loven. Det er en farce og en skændsel og fuldt på linie med de abonements hajer som har været omtalt i kontant programmer hvor man ved et klik pludseligt er bundet af alle mulige fordækte omstændigheder. Det er lige til et nyt kontant program. Så en ide kunne være lige at klappe hesten og måske undlade at tilmelde sig deres blanco underskrift for "modtaget/læst" post. Det er ufatteligt at ingen eksperter eller konsilenter herinde har opdaget hvor stor en risiko og hvor stort et ansvar virksomhederne pådrager sig ved tilmelding til digital post.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:11

Lamt får:
nu kan de nemlig sende opkrævninger, stævninger osv. som dine virksomheder bliver juridisk forpligtede af så snart det bare er til rådighed i digipost kasserne. Du behøver ikke engang have læst det siger §10 i digipost loven.

JA DET lyder slemt - slut med at lade som om man ikke har modtaget brevet - hunden har spist det - som med regneprøven i 9 klasse - har ingen viden haft  "blink wink blink" og man ville skam ellers være kommet til retten - DET er slemt at den slags huller lukkes så de der skylder kommer til at betale frem for alle os andre - SLEMT.

(jeg havde ellers lovet mig selv - don´t feed the troll)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:33

Løsningen er enkel hvis man ikke kan lide lugten i bageriet. Op på rådhuset og afgiv erklæring om at man er forhindret i at modtage sin post digitalt fra det offentlige.

Som jeg husker det er der lagt op til en tro og love erklæring.

Undskyldninger kan være at man ikke har adgang til computer i sit hjem, sproglige barrierer, kognitiv eller fysisk funktionsnedsættelse mv.

😜😇

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:41

Henrik Koudahl:
Løsningen er enkel hvis man ikke kan lide lugten i bageriet. Op på rådhuset og afgiv erklæring om at man er forhindret i at modtage sin post digitalt fra det offentlige.
uden at vide en skix men er det virkeligt muligt for en virksomhed - taler vi ikke om personer (selv om Eboks vel ikke er tvunget) Det med RÅDHUSET som skulle gi dispensation lyder lidt sjovt i forhold til digital postkasse for virksomheder??

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:02

Har ikke dyrket det siden loven blev fremsat. Men ja hvorfor skulle eksempelvis et enkeltmandsfirma ikke kunne blive fritaget af samme årsager. Det ligger i lovens paragraf 5 at fysiske personer, der driver erhverv kan undtages i særlige tilfælde.

Hvem det er blevet udlagt til i den endelig lov har ærlig talt ikke interesseret mig. Jeg er ikke selv omfattet....

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:06

Kan lige se at loven også giver mulighed for at undtage juridiske enheder fra den obligatoriske tilslutning.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:08

Henrik Koudahl:
Hvem det er blevet udlagt til i den endelig lov har ærlig talt ikke interesseret mig. Jeg er ikke selv omfattet.
sikker ? Big Smile nå det lyder som lidt op ad bakke at få kommunen til at friskrive en for digital postkasse for virksomheder . men skulle det lykkes nogen får vi jo aldrig høre om det, da de jo ikke har internet og ikke kan læse og skrive her og derfor heller ikke modtage dit velmente råd Henrik - så mon det er så brugbartBig Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:17

Velment - tja...... Synes selv at det er ok med den lov. Det er informationen som har knebet.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)