Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Phishing-Emails via Amino

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Oct 13
Indlæg ialt: 118
Fra  49Brands Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

En lille advarsel, både til Amino-folkene og til brugerne.

Efter jeg oprettede mig på Amino og skrev en tråd hvor jeg bl.a. postede min e-mail er jeg blevet udsat for et phishing-forsøg på min indbakke.

Det drejer sig om en fake email fra "TDC" hvor der står følgende:

Hej!

Vi meddele dig, at din regning er betalt to gange, og det er på grund af en teknisk fejl.
Når du bekræfter oplysningerne på kortet, vil vi refundere din konto detaljer :

Ordrenummer Mobiloperatør Betales af Status

11-01881360420011 TDC Kreditkort Venter på tilbagebetali

Baggrund af dette, for sikre, din tjeneste er den ikke afbrudt, vil vi gerne invitere dig at bekræfte og opdatere dine faktureringsoplysninger i dag.

TDC - Privat - Mit TDC - Mere - Sikkerhed - SIDE TILBAGEBETALING

Tak for din tillid,
Se dig snart www.tdc.dk

Denne e-mail er blevet sendt automatisk.
  I denne mail er der naturligvis også et link som jeg ikke har postet med her.

Jeg er 100% sikker på at dette kommer fra Amino, da denne mail indtil nu ikke er brugt andre steder end på denne debat via tilmelding og i tråden. Det er derfor sikkert nok en email-harvester der er brugt, men det var måske skulle der undersøges hvad man kan gøre for at gardere amino mod disse angreb.

Anyways, en mindre advarsel til alle derude da der sikkert nok er flere der vil modtage samme email.
Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 10:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

49Brands:
og skrev en tråd hvor jeg bl.a. postede min e-mail

Mail-høstere bliver mere og mere intelligente, så det er ikke engang sikkert at det vil hjælpe at obfuskere mailadresser. - Generelt må man også bare sige at det er en dårlig idé at poste sin mailadresse i et åbent forum, hvis man gerne vil være spamfri.

Men vi tager det seriøst og til efterretning - og overvejer om vi kan indføre en form for obfuskering af mailadresser i indlæg.

Tilmeldt 13. Oct 13
Indlæg ialt: 118
Fra  49Brands Skrevet kl. 10:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det var måske i bakspejlet ikke så smart at poste sin email her offentligt nej ;-)

Vigtigere var det dog at gøre opmærksom på problemet, især på en portal som Amino hvor størstedelen af brugerne har et vis rådighedsbeløb og derved gør det ekstra interessant for scammere at fokusere deres energi her, istedet for på hestepiger.dk :p

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 10:18

49Brands:
Vigtigere var det dog at gøre opmærksom på problemet,

Vi er også glade for feedback :)  Det er fluks blevet lagt i kø til et af de kommende sprints.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:09

Jimmy B. Carlsen:
Generelt må man også bare sige at det er en dårlig idé at poste sin mailadresse i et åbent forum, hvis man gerne vil være spamfri.

Her er jeg helt uenig.
På et forum som Amino, er det vigtigt at poste sin e-mailadresse, så kunderne på den lettest mulige måde kan få kontakt.
Herefter udsætter man så sig selv for en lille opgave med at sortere spammails fra. Det er irriterende, men jeg ser det blot som en lille forhindring, som jeg er nødt til at overvinde for at give mine potentielle kunder den bedste service.

Skriv endelig til kjer@kjers.com, hvis du vil vide mere :-)

Venlig hilsen

Hans 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)