Jeg ved dette emne har været oppe adskillige gange, men jeg synes ikke jeg har kunnet finde et konkret svar på lige præcis mit spørgsmål.
Hvis man sidder på et forum og en person opretter et indlæg og spørger om der er nogen der kan udføre en reparation for ham, er det så lovligt at skrive til ham med et tilbud fra den virksomhed man er ansat i/ejer?
Du er sandsynligvis på kant med loven. Bare fordi man har et problem, betyder det ikke at man må kontaktes. Hvis jeg siger, jeg er sulten, må restauranter jo heller ikke foreslå mig, at jeg køber hos dem. :-)
Det bedste du kan gøre er, at skrive på forummet, at du kender nogen, der kan hjælpe, og at vedkommende gerne må kontakte dog for at få et tilbud.
Leg og hobby til store drenge og piger hos Onkel Carsten, hvor du bl.a. kan købe HAMA miniperler
Hvis nogen efterspørger et tilbud på en opgave - så er det jo ikke et uopfordret tilbud, og så man svare (med mindre det pågældende forum har nogle regler mod det). Men du startede selv med at sige, at det var uopfordret, altså at vedkommende IKKE havde bedt om et tillbud.
Leg og hobby til store drenge og piger hos Onkel Carsten, hvor du bl.a. kan købe HAMA miniperler
Da han jo har bedt om en pris, men ikke decideret mig/mit firma.
Så jeg var i tvivl om det ville være ok at kontakte ham med en pris, eller det stadig ville være spam. Jeg synes reglerne er lidt kringelde omkring det. Alt er jo nærmest no-go medmindre kunden selv har henvendt sig til dig først.