Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny server/host med optimal loadingtime..?

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 198
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Mikkel Mikjær Christensen:

Hvilke bevæggrunde har han for at sige det?

Man er nødt til at vide lidt mere om siden for at kunne give det rigtige svar her, er der pludselig kommet mange brugere ? Er det databasen eller webserveren der er sløv? Er der kode problemer? Eller er det slet og ret resource mæssige udfordringer?

Umiddelbart er og har jeg været, meget tilfreds med min webmand, som virkelig har måttet "trylle" (læs; rydde op) med et site, han ikke selv har været med inde over fra starten. Han mener min Joomla installation er tynget af for mange komponenter, såsom Easyblog, Jomsosial, jReview mm. - set i forhold til den serverløsning jeg har.

Jeg tror primært problemet er mine kravspecifikationer - alle de muligheder, funktioner, brugervenlighed, billeder m.m. som jeg vil have, skal køre og spille 100% (det gør det bestemt ikke endnu) - så ja der er en del kode problemer, idet at man jo ikke bare kan gøre ved man vil aht. opdateringer m.v. og som dermed resulterer i nogle løsninger, som gør sitet tungt.

Hvilket system bruger i nu? Umiddelbart giver det ikke mening at skifte template ... hvis der er en fejl i templaten som får den til at blive langsom, så skal fejlen rettes. Det er da den mest nærliggende løsning :)

Min template er (som han forklarer mig) en købe-template. Den ligger tæt på originalen, men er vredet og trukket og ligger ikke som den burde fra starten, samlet i en enkelt samlet css fil, for både overskueligheden og færre request.

Det lyder på mig til at din webmand forsøger at dække over sin egen inkompetence.

Det tror jeg nu ikke, men han har simpelthen ikke tid til at tage hånd om alle de ting (og oprydning) som jeg ASAP gerne vil have lavet - desværre er han ikke min "faste" programmør.

Du skal være velkommen til at give mig et kald på 4440 1337 uden det skal koste noget ... så skal jeg prøve om jeg kan hjælpe dig til at få et overblik over dine muligheder :)

Takker - vil lige prøve at få lidt overblik og suge til mig af alle guldkornene fra alle I kloge aminoer :) Herefter må jeg tage en beslutning om hvad jeg skal gøre :)

Mange hilsener

Charlotte

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)